• Gostosa

Hur ska man orka och går det att få hjälp

Jag har haft samma problem med min son. Han slutatde sova middag när han var 9 mån gammal. Vaknade hela tiden kom aldrig in i riktig djup sömn. När han blev runt r år började han sova hela nätter utan att vakna. Men har alltid haft problem att somna han har haft nattskräck från 0-3 år.

Han har alltid varit väldigt aktiv, svårt att koncentrera sig. Hans humör vände vid 1.5 år från att vara go o glad till långa raseriutbrott häftigt humör. Bvc sa likadant till mig. Jag har idag hjälp av BUP jag ångrar att jag inte sökte hjälp tidigare han är idag 6 år. Idag får han Melatonin och Theralen för att kunna somna på kvällen. Nu sover han 12 Tim iställer för 5-6. Väntar på annan utredning.

Jag menar absolut inte att er son har samma problem jag ville bara dela med mig av min erfarenhet. Jag vet hur det känns att ha ett barn som sover så dåligt. Det jag däremot vill ha sagt är att om det inte blir bättre efter 3 års ålder. Sök hjälp tidigt det är mitt råd. Det är inte roligt för någon i en familj om det är problem med sömnen framförallt inte för den som är drabbad.

Lycka till hoppas allt löser sig till det bästa

Svar på tråden Hur ska man orka och går det att få hjälp