• maria1992

Gravid trots negativt resultat?

Hej!

Min hjärna tar kål på mig när jag funderar så mycket.

Jag hade sex med min sambo samma dag som jag hade ÄL. (Enligt Natural Cycles). Även dagen innan. Har haft symptom som trötthet, illamående, extremt lågt blodtryck mm.

Jag gjorde ett graviditetstest typ en vecka efter, visa negativt.

Gjorde även ett idag, negativt. Jag hade min äl 20 mars.

5 dagar sen med min mens, vilket är helt orimligt då det inte hänt innan. Endast skiljer det sig 1-2 dagar.

När visar det? Är jag inte gravid? Eller hur ska jag veta?

• Svar på tråden Gravid trots negativt resultat?
  • EpicNurse

Men din mens kan inte vara 5 dagar sen om din ägglossning var den 20/3. En normal lutealfas (tid från äl till mens) är 14 dagar.

• Bean

Jag hade ägglossning den 16/3 och är idag 3 dagar sen. Testade i dag men det var negativt ????

• Ndndbfnx

Matematiken stämmer inte, om din mens är 5 dagar sen idag 2/4 så hade du INTE ägglossning 20/3. Din mens borde snarare komma mellan den 4 och 6 april OM du hade ägglossning då. Att testa en vecka efter ägglossning är också mer eller mindre =Negativt oavsett graviditet eller inte för det tar 3-5 dagar från ägglossning till själva implementationen dvs att ägget fäster. Och först då börjar hcg att fördubblas var 2-3:e dag. Så avvakta med testandet till efter den 6/4 så får du ett mer tillförlitligt resultat. Och glöm inte att fortsätta att ligga för ibland kan ägglossning komma senare än man tror, så för att inte missa chansen så bör man fortsätta ligga fram till att mensen kommer för att optimera chanserna, OM ägglossning fått för sig att hoppa.

Håller tummarna och lycka till i bebisbaket!

• maria1992

Jag vet. 
    Det är det att jag vet inte exakt vilken dag jag haft ägglossning. 
    Jag har Natural Cycles. Min cykellängd är 27 dagar och min mens har varit nästan exakt varje månad sedan jag slutade på P-piller. En dags skillnad typ.

Vi hade sex varje dag under denna perioden. Mellan 17-21 mars har jag haft ÄL.  
    Jag hade mens sist 2-5 mars. Därav är det väl lite konstigt mensen ej kommit än? Jag brukar alltid känna typ 2 dagar innan att mensen är på g, men inte känt någonting..

Svar på tråden Gravid trots negativt resultat?