• Anonym (sova)

Tips på insomningstablett?

Någon som har tips på någon insomningstablett? 
    Ska till läkaren i veckan och vill ha lite kött på benen.... 
    Det är själva insomningsfasen som är det jobbiga... när jag väl somnat så sover jag. Kan ta ett par timmar innan jag somnar...

• Svar på tråden Tips på insomningstablett?
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Mea) skrev 2017-04-02 19:45:51 följande:
    Det tror inte jag TS fantiserar om. Däremot kanske läkaren föreslår ett läkemedel som många tycker är dåligt av olika anledningar och TS kan ifrågasätta på ett sätt hen inte kunnat annars. 
    Mediciner kan reagera otroligt individuellt så vad kanske 2 personer på FL tycker är inte relevant. Däremot kan det vara relevant att läsa FASS.
  • Anonym (Konstigt)

Läkare brukar inte vilja skriva ut insomningstabletter. Min skriver ut imovane 5 mg och de får tas högst 2 gånger i veckan, väldigt beroendeframkallande

• Anonym (tt)

Stilnoct för insomning men jag tar dem enbart i nödfall. Tar lergigan och melatonin för att sova. Du lär bli tillräckligt trött av dom. Atarax o propavan sitter i alldeles för länge (enligt mig). Jag varvar mellan lergigan o melatonin men går också att kombinera men det är ju knappast att sträva efter att alltid vara tvungen att ta nåt för att kunna somna.

• Anonym (Mea)
    Anonym (Liv) skrev 2017-04-02 20:12:53 följande:

Mediciner kan reagera otroligt individuellt så vad kanske 2 personer på FL tycker är inte relevant. Däremot kan det vara relevant att läsa FASS.

Nej men tills TS ska till läkaren kanske 48 personer till svarat och då kan man se en trend.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Mea) skrev 2017-04-02 22:01:13 följande:
    Nej men tills TS ska till läkaren kanske 48 personer till svarat och då kan man se en trend.
    På FL, jo tjena. I övrigt är läkare duktiga på läkemedel och skall kunna svara på de frågor man har. Troligtvis bättre än vad någon på FL kan.
  • Anonym (imovane)

imovane det enda som funkar på mig. testat proppavan menatolin atarax osv men dom funkade inte på mig. Du lär få testa bra många sorter innan det är nått som biter på dig. alla reagerar olika :)

• Anonym (Mea)
    Anonym (Liv) skrev 2017-04-02 23:34:53 följande:
    På FL, jo tjena. I övrigt är läkare duktiga på läkemedel och skall kunna svara på de frågor man har. Troligtvis bättre än vad någon på FL kan.
    Ja, du har rätt, vi lägger ner alla forum. Det finns alltid någon bättre att fråga.
  • Anonym (Mjöl)

Amitriptylin/Saroten eller Lergigan är de jag somnar och sover bäst på, och då har jag testat de flesta vanliga narkotikaklassade, såsom flunitrazepam/rohypnol, stilnoct, imovane och propavan. Inga av de jag rekommenderade är narkotikaklassade eller beroendeframkallande så de är ingen fara att ta varje dag, och jag tycker att de fungerar betydligt bättre än de andra jag tog upp. Amitriptylin/Saroten är det som fungerar bäst på mig, men även Lergigan som sagt.

• Anonym (Cbd)

Skit i läkemedel köp cbd olja ! Funkar toppen för insomning

• Anonym (Cs)

Har du provat Valerina forte?

• Anonym (Liv)
    Anonym (Mea) skrev 2017-04-03 08:06:54 följande:
    Ja, du har rätt, vi lägger ner alla forum. Det finns alltid någon bättre att fråga.
    Här låg mognaden på topp!
  • Anonym (tt)
    Anonym (Liv) skrev 2017-04-02 23:34:53 följande:

Alla läkare är inte så jäkla duktiga. När jag talade om för en att atarax gjorde mig trött i flera dar så svarade han att det hade han aldrig hört. Han vägrade skriva ut Stilnoct pga deras policy, de hade överutskrivit det där och hade nu flera som var beroende. Jag fick stå ut med problemen ansåg han. Han kunde inte hjälpa mig med annat än propavan. Det var när jag träffade en annan läkare som jag fick lergigan. Så alla läkare är inte så kunniga.
  • Anonym (Mea)
    Anonym (Liv) skrev 2017-04-03 13:03:52 följande:
    Här låg mognaden på topp!
    Men varför går du in i en tråd och bara sågar TS utan att komma med något eget vettigt svar? Jag tycker det är du som är gnällig, bitter och omogen. Eller så utgår du från att tS är en idiot och det är inte speciellt trevligt det heller.

Jag själv är rätt övertygad om att TS kan sålla bland informationen hon får, slå upp  föreslagna läkemedel i FASS och jämföra vad som står där och var som skrivits här. Men det är ju jag det.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Mea) skrev 2017-04-03 14:15:58 följande:
    Men varför går du in i en tråd och bara sågar TS utan att komma med något eget vettigt svar? Jag tycker det är du som är gnällig, bitter och omogen. Eller så utgår du från att tS är en idiot och det är inte speciellt trevligt det heller.

Jag själv är rätt övertygad om att TS kan sålla bland informationen hon får, slå upp  föreslagna läkemedel i FASS och jämföra vad som står där och var som skrivits här. Men det är ju jag det.
    Jag skriver vettiga svar, dina går mest ut på att gnälla på mig. Vilket inte bidrar till något alls.
  • Anonym (Cbd)

CBD olja säger jag bara helt fantastiskt prova det.

• Anonym (.....)
    Anonym (tt) skrev 2017-04-03 14:03:47 följande:
    Alla läkare är inte så jäkla duktiga. När jag talade om för en att atarax gjorde mig trött i flera dar så svarade han att det hade han aldrig hört. Han vägrade skriva ut Stilnoct pga deras policy, de hade överutskrivit det där och hade nu flera som var beroende. Jag fick stå ut med problemen ansåg han. Han kunde inte hjälpa mig med annat än propavan. Det var när jag träffade en annan läkare som jag fick lergigan. Så alla läkare är inte så kunniga.
    Oj, lergigan blir man ju ännu tröttare av
  • Anonym (.....)

Tar en halv imovane varje kväll, blir inte alls beroende, är beroende av sömnen, inte pillret i sig, behöver inte öka dosen.

Men alla reagerar ju olika på olika piller

• Anonym (Sindra)

Imovane är bra men beroendeframkallande .Slutade själv med imovane några nätter och kunde knappt sova .Och Dan efter var jag trött såklart .Så imovane passar att ta 2-4 gånger i veckan.

• Bestemor
    Elsse skrev 2018-11-20 20:16:05 följande:

Melatonin är säkrare och bättre.  Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för köpa melatonin (endast en konsultation nätet ) se.treated.com/soemnsvaarigheter/circadin
    Så jäkla dyrt. Dubbelt så dyrt som här i Sverige. Tror inte det skulle vara svårt att få en läkare skriva ut det på recept om man bad om det.
Svar på tråden Tips på insomningstablett?