• Anonym (hmm)

Extremt lång 11-åring. Agera?

Ska du mixtra med kemin i kroppen för att det annars blir "omständigt" ? Mitt tips är att låta naturen ha sin gång sålänge han inte tar "faktisk" skada utav det. Kanske han öde är att bli basketproffs? Vem vet? Nej men det låter konstigt, låt grabben växa om inte läkarna konstanterar faktiska risker i samband med det. Även bieffekter är något du behöver ha i åtanke än att försöka förändra din som. Intressant att du heller inte utskriver hur lång han faktiskt är i nuläget? Låter som att du hellre vill ändra hans egna kropp än att bli emot satt i denna tråd på familjeliv. Kanske du skulle göra någon slags psykisk utvärdering utav dig själv istället för att påverka en annan människas fysiska egenskaper ?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Undrande) skrev 2017-04-03 10:25:04 följande:

Drar ihop lite svar här...

Maken är ca 190, jag 180.

Kör man på den hederliga beräkning (190+180+13)/2=191,5 så ser ju resultatet helt ok ut, men det är ju rätt stor diff mot 210. Min pappa är dessutom 2 meter (i sin ungdom i alla fall) så jag vet att det är en del krångel med det.

När brukar killar stanna i växten? Som liten var sonen på +3-kurvan vad gäller tillväxt så han har ju uppenbarligen fått nån växtspurt och bytt kurva vid nåt tillfälle. Vill ju inte starta nån pubertet i onödan eller så. Det är därför jag är nyfiken på om man kan ta reda på verklig slutlängd redan nu.

Sonen kör basket så NBA är ju alltid en möjlig karriärväg.  

Du glömde skriva hur lång han är ^^

Men Tack Ts! Sorry att jag gick så hårt på. Jag tror på Naturen o har varit med om att saker kan bli fel när människan ska lägga sig i. Hoppas NBA blir aktuellt ! :) Och att det inte är något fel på riktigt med din son som kmr bli en Stor man! :D

Men hör gärna flera utlåtanden än iifråån en läkare. Lycka till!
  • Anonym (hmm)
    Anonym (hmm) skrev 2017-04-03 11:56:47 följande:

Du glömde skriva hur lång han är ^^

Men Tack Ts! Sorry att jag gick så hårt på. Jag tror på Naturen o har varit med om att saker kan bli fel när människan ska lägga sig i. Hoppas NBA blir aktuellt ! :) Och att det inte är något fel på riktigt med din son som kmr bli en Stor man! :D

Men hör gärna flera utlåtanden än iifråån en läkare. Lycka till!

Mvh // dr Mengele xD
Svar på tråden Extremt lång 11-åring. Agera?