Inlägg från: Anonym (DreamCatcher) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DreamCatcher)

Tyda dröm

Jag tyder det som att du antagligen upplever att andras val inte alltid är så relativa. Dom har påverkats utav "gruppen" i samhället som gör som "alla" andra..eller använder samma utttryck för att "verka" som att dom har koll på läget men inte kan ge en djupare reflektion över händelser. Dom lutar sig på att "allt kommer lösa sig" annars finns det hjälp att få. D kanske bara är små kommentarer som du inte reflekterar något vidare starkt på själv men ändå får en känsla i samband med det. Sen när du drömmer så utsätts ni för hot och hjärnan talar om vilka du har omkring dig mer eller mindre. Du vet då att du är den som förstår "lite bättre" än dom flesta och framför allt i din närhet vilket får dig att drömma att det bara är du som kan göra något åt saken.

Detta var såklart en tolkning behöver ju inte "stämma" men hoppas du upplevde det som eventuellt något "riktigt". :)

• Anonym (DreamCatcher)

Det behöver inte heller bara vara ord utan reaktioner som du upplever är lite annourlunda emot hur du själv skulle reagera. Jag drömmer sådana här drömmar ofta. Kanske du är en sån som mig, som springer fram när någon utsätts för en olycka eller liknande medans de flesta blir fastfrusna?

Jag drömde mycket sådant när jag räddade då på riktigt en kille ifrån att drunkna. Det stod ca 20 grabbar runtomkring men ingen rörde en fena!

Du är antagligen en reagerare, kanske arbeta med olycksfall vore ett passande jobb för dig? Har själv funderat på ambulans.

Svar på tråden Tyda dröm