Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Vad göra?

Lär honom att säga "var ser du cykelns kön" till någon som eventuellt ifrågasätter och så var det inte mer med det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    simpson86 skrev 2017-04-03 17:17:47 följande:
    Ja tycker ni har såååå fel. Barn idag är inte snälla, köp flickcykel och få ett barn som måste försvara sej och sin cykel varje dag, eller köp en annan cykel och han slipper det.

Jag vet att ni har rätt det ni säger. Men det är inte ni som varje dag i skolan behöver försvara er, det är era ögonstenar.
    Jag tycker att det är tvärtom. Det någon hade blivit slaktad för när jag var liten rycks det på axlarna till idag. Som i min söndagsskolegrupp:

Pojke1: Varför har du prinsessklänning på dig?
    Pojke2: För att det är fint.
    Pojke1: Jaha, kom så leker vi.
  • fluu

Sedan kan man ju inte förvänta sig att något ska förändras om man är rädd eller bara sitter med armarna i kors.

• fluu
    Horsebay skrev 2017-04-04 08:56:23 följande:
    Fast allt beror ju på hur andra föräldrar uppfostrat sina barn och hur personal är. Vår yngsta verkar ha haft otur och har fått en gammal lärare där det fortfarande ska delas in i flickor och pojkar i tid och otid, och hon ger kommentarer som för mig är så fel. Den andra (med cykeln) har en bättre lärare och vänner, men det finns ju andra på skolan.
    Det kan du ta upp med skolan.
  • fluu

Och som min kusin, som upp till puberteten alltid antogs vara flicka, sa: Vadå, skulle det vara något skämmigt att vara tjej eller?

• fluu
    Horsebay skrev 2017-04-04 15:04:13 följande:
    Jag håller med fullt ut. Och var själv raka motsatsen av min son när jag var liten (tjejkille). Därav den här känslan när det är bättre att bara "passa in".
    Jag provade massa olika roller under min uppväxt. Nu i efterhand är det enda jag lärt mig att hur man än är finns det alltid någon som tycker att man är helfel.
Svar på tråden Vad göra?