• ScP87

Progesteronkräm

Hej jag har läst lite om progesteronkräm att de är bra både för om man är gravid eller om man har oregelbunden mens! Vi försöker bli gravid och hade nu ägglossning för en vecka sedan och nu väntar vi på att förhoppningsvis bli gravid. Men har en sådan oregelbunden mens så jag hade nog mens i okt november förra året så jag bestämde mig att testa mig ifall jag har ägglossning. Har varit hos gyn i februari för att starta en utredning men hon sa bara gå ner i vikt så kanske mensen kommer och de håller jag på med har redan gått ner 6 kg på 5 veckor. Men så kom då ägglossning förra veckan och nu har jag läst de här om progesteronkräm. Ifall jag är gravid så har jag en risk att få missfall då jag har haft ett innan.

Så min fråga är då : Hur använder man den om man har oregelbunden mens och inte vet när mensen kommer eller när man har ägglossning? Sen fråga nummer två är den bra om man är gravid att använda den som de står och hur använder man den då? Sen tredje fråga vart köper man den?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Progesteronkräm
  • elyse

Om du faktiskt får ägglossning ser jag ingen poäng med att använda den. Men jag kan berätta om hur jag gjort så kan du själv avgöra om du tycker att det låter träffande.

Jag har PCO, många ägg, men som inte lossar. Med progesteronlotion både mår jag bättre (annars kan jag ha liknande klimakteriebesvär med vallning och sköra slemhinnor) och får ägglossning. Jag har blivit gravid på första försöket båda gångerna jag smort med detaljer (emellan har jag ammat eller tagit p-piller anpassat efter min hormonstörning).

På femalebalanceshop kan du köpa ProgesterAll. I bipacksedeln står allt om hur du ska göra.

• ScP87
    elyse skrev 2017-04-03 19:55:04 följande:

Om du faktiskt får ägglossning ser jag ingen poäng med att använda den. Men jag kan berätta om hur jag gjort så kan du själv avgöra om du tycker att det låter träffande.

Jag har PCO, många ägg, men som inte lossar. Med progesteronlotion både mår jag bättre (annars kan jag ha liknande klimakteriebesvär med vallning och sköra slemhinnor) och får ägglossning. Jag har blivit gravid på första försöket båda gångerna jag smort med detaljer (emellan har jag ammat eller tagit p-piller anpassat efter min hormonstörning).

På femalebalanceshop kan du köpa ProgesterAll. I bipacksedeln står allt om hur du ska göra.

Tack för svar. Jag ser detta att använda mer om jag får.min mens för risken är ju att de kan ta 4 till 6 månader innan nästa ägglossning. Och jag blir 30 snart och vill gärna ha ett barn innan jag blir 31. :)
  • LängtanEfterBarn

Hej!

Jag har också testat progesteronkräm, endast pågrund av att jag har haft upprepande missfall. Men tycker inte att jag har känt någon skillnad.

Mer än att ägglossningen kom mycket tidigare än väntat den ena månaden,då jag använde krämen.

• ScP87
    LängtanEfterBarn skrev 2017-04-03 23:48:36 följande:

Hej!

Jag har också testat progesteronkräm, endast pågrund av att jag har haft upprepande missfall. Men tycker inte att jag har känt någon skillnad.

Mer än att ägglossningen kom mycket tidigare än väntat den ena månaden,då jag använde krämen.

Ska beställa den tror jag om de inte ger med sig denna gången, för att hoppas på en normal cykel och inte behöva vänta i flera månader till nästa gång,
  • ScP87

Idag kom min mens så jag får nu beställa krämen så får vi försöka till nästa gång. Och hoppas att min ägglossning kommer som den ska denna månad

Svar på tråden Progesteronkräm