• Anonym (Hmm)

Gör man så här?

Det är inte olagligt att göra så, men vansinnigt illa. Kan för mitt liv inte förstå hur den kvinnan tänkte. Hon gjorde fel från början till slut.

Personen som svarade att "du tillät det" - vad tänker du med? Vad f*n skulle TS gjort då? Lämnat barnet utomhus?

Nej, detta beteende är oacceptabelt och kräver ett allvarligt samtal. Hon har betett sig väldigt respektlöst. Barnet är hennes ansvar och hon borde vilja ta hand om sitt sjuka barn.

Nej fy fasen vad arg jag blir när jag läser detta.

Bra kämpat TS. Stor kram till dig!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-04-03 22:16:41 följande:

Men de har svårt att kommunicera om allvarliga saker utan medlare då hon ofta spelar martyr och hotar med självmord osv inför dottern så vi får välja våra diskussioner.

Kvinnan behöver hjälp! Och är, iaf just nu, högst olämplig som mamma. Ha ett allvarligt samtal med familjerätten och be om råd och hjälp.

Hur gammal är din bonusdotter?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-04 07:09:28 följande:

Det är ju en jäkla tur att TS inte är lika slut i skallen som vissa här.

Det är mamman som gjort fel och jag hade gjort en anmälan på hennes sinnessjuka beteende.

TS har gjort helt rätt, hon kan ju inte låta flickan stå på trappan.

Word!

Jag förstår för mitt liv inte hur folk kan kritisera TS. Barnet känner sig tillräckligt oönskat.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-04-04 18:04:49 följande:

Inte jag heller.

TS har gjort rätt till 100%.

Flickan kan inte hjälpa att hennes mamma är en komplett ärthjärna.

Precis. Barn ska aldrig behöva lida för att vissa vuxna är idioter. Nu fick ju flickan lida ändå genom att vara sjuk och behöva sin mamma och pappa. Men värre hade det blivit om TS smällde igen dörren i ansiktet på henne. Då känner hon sig inte välkommen nånstans :(
  • Anonym (Hmm)

Hur gammalt är barnet?

Denna mamma verkar ytterst olämplig som förälder, främst eftersom hon upprepade gånger hotat med självmord. Detta stackars barn måste vara livrädd. Det är psykisk terror att leva med och vara beroende av någon som hotar med det vid minsta motgång.

• Anonym (Hmm)
    Domesticgoddess skrev 2017-04-07 12:44:46 följande:

Precis! Jag tycker det är enormt bekymmersamt att ts och barnets far inte tycks kämpa för att hon ska bo hos dem hela tiden.

Ja. Det håller jag med om.

Ett barn kan inte hantera sådana hot (knappt en vuxen kan det)

Nu är det dags att ta ansvar och stå upp för detta barn!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-04-07 16:59:56 följande:

Vi har varit i tinget två gånger men gemensam vårdnad med boende 50/50 står fast. Mammans psykolog har vid två tillfällen vittnat till hennes fördel om vilka framsteg hon gjort och genom socialtjänsten har hon accepterat boendestöd och föräldrautbildning. Kanske är hennes senaste tilltag inte direkt till hennes fördel vid nästa förhandling, men hon har ändå gjort liknande saker tidigare som faktiskt haft noll betydelse i en vårdnadstvist. Självklart fortsätter vi att kämpa men beslutet ligger tyvärr inte i våra händer.

Det är ju helt otroligt! De värnar om mammans behov av barnet före barnets behov av trygghet.

Det verkar ju inte räcka med boendestöd och föräldrautbildning.

Vad har mamman för diagnos, vet du det?
Svar på tråden Gör man så här?