• Johannawiktoria

Gravida med BF December 17

Hej finisar! 

Är det någon mer som har plussat och har BF någon gång runt December? Vore roligt att komma i kontakt med er isåfall. Är ganska ensam i min umgängeskrets med att vara preggo! 

Andra gången för mig nu. Fick ett missfall i September förra året och hoppas nu såklart att allting går bra så vi har en liten skatt hos oss tillslut. <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 09:40
    NU FINNS EN SLUTEN GRUPP PÅ FACEBOOK I NAMNET " BULLRECEPT ", GÅ GÄRNA MED I DEN. EN GRUPP FÖR OSS SOM ÄNNU INTE GÅTT UT MED GRAVDITETERNA MEN VILL VENTILERA LITE TANKAR OCH DELA GLÄDJE MED VARANDRA.

• Svar på tråden Gravida med BF December 17
  • Johannawiktoria

Är ni några som är intresserade kan vi ju även fixa en grupp på tex Facebook där vi lättare kan följa varandra och graviditeterna.

• LottaSand

Hej! Efter 2 års väntande på ett plus så plussade vi äntligen i söndags? Så på 2a ivf försöket gick det vägen????

• Anonym (ElKat)

Hej! Jag har fått ett jättesvagt streck på stickan. Laddade ner en app och fick bf 1dec. Har pratat mycket om barn med min partner men fick ändå panik. Vet att allt kanske löser sig ändå men jag känner mig verkligen inte redo. Pendlar jättemycket och känner mig ambivalent. Vet inte om jag ska behålla eller inte. Inga av mina vänner har barn förutom en, ingen pratar ens om att försöka. Letade efter en sån här tråd för att hitta andra som också är gravida. Är 30 år.

• Pmc85

Vi har en facebookgrupp för skånebebisar höst/vinter 2017 om någon av er är från Skåne. Skriv privat meddelande isåfall ?

• Johannawiktoria

Vad kul att ni ändå är några som hittat hit och bra med en Skåne-grupp.Skrattande

Jag fixar en "anonym" facebookgrupp för oss som inte känner för att gå ut med graviditeten ännu! Döper den till "Bullrecept" och självklart är alla välkomna in i gruppen. Hjärta 

Tänkte vi kan diskutera de mesta i gruppen, finnas där och stötta varandra. 

• Pmc85
    Johannawiktoria skrev 2017-04-04 09:16:12 följande:

Vad kul att ni ändå är några som hittat hit och bra med en Skåne-grupp.

Jag fixar en "anonym" facebookgrupp för oss som inte känner för att gå ut med graviditeten ännu! Döper den till "Bullrecept" och självklart är alla välkomna in i gruppen.  

Tänkte vi kan diskutera de mesta i gruppen, finnas där och stötta varandra. 

Bra med såna grupper :)

Skånegruppen är med hemlig så inte sökbar eller syns av andra än medlemmar.

Jag är med i ett par olika, kanon o ventilera med andra i samma situation :)
  • Johannawiktoria
    Pmc85 skrev 2017-04-04 09:21:46 följande:
    Bra med såna grupper :)

Skånegruppen är med hemlig så inte sökbar eller syns av andra än medlemmar.

Jag är med i ett par olika, kanon o ventilera med andra i samma situation :)
    ja jag var med i liknande grupper i förra graviditeten! Brukar ju kännas väldigt bra att som du säger kunna ventilera alla rädslor, glädjen osv! :)
  • lilltess

Jag plussade för ca 6 dagar sedan, bf 7 Dec om inget inträffar såklart! Lite oväntat dock då jag hela tiden ätit p-piller, så det måste bli en rackare med stark vilja det här! :D

• NovemberBarn

Stort grattis till er som plussat Hjärta
    Ohh jag är gärna med :) Plussade i fredags med BF 7:e December. 

Detta är vårt andra barn, och sonen kommer vara lite drygt 2 år när syskonet kommer. Så bra med en Facebook grupp. Jag har en liknande facebookgrupp från mitt första barn och det var väldigt hjälpsamt och mysigt att kunna prata av sig där innan det var officiellt. 

Jag ansöker om medlemskap i gruppen så ni vet att jag är på väg in :)

Svar på tråden Gravida med BF December 17