• Anonym (Wut)

Bör den muslimska friskolan "Al Azhar" i Vällingby stängas?

Den kontroversiella skolan har tidigare rapporterats om sina könsuppdelade idrottslektioner, och nu senast om skolbussar där pojkar hänvisas att sitta för sig själva och tjejer likaså.

"Jag tycker att det är avskyvärt. Det hör inte hemma i Sverige", säger statsministern.

Bör skolan stängas då den strider mot principen om jämställd undervisningsverksamhet? Hur slår detta mot arbetet med att minska segregationen i samhället?

• Svar på tråden Bör den muslimska friskolan "Al Azhar" i Vällingby stängas?
  • Anonym (Japp)

Ja den borde stängas. Vidrigt.

• Domesticgoddess
    Anonym (Wut) skrev 2017-04-04 15:48:15 följande:

Den kontroversiella skolan har tidigare rapporterats om sina könsuppdelade idrottslektioner, och nu senast om skolbussar där pojkar hänvisas att sitta för sig själva och tjejer likaså.

"Jag tycker att det är avskyvärt. Det hör inte hemma i Sverige", säger statsministern.

Bör skolan stängas då den strider mot principen om jämställd undervisningsverksamhet? Hur slår detta mot arbetet med att minska segregationen i samhället?

Svårt att uttala sig om innan skolinspektionen gjort sin utredning. Rektorns uttalande var ju att det (bussplatsupplägget) var helt oacceptabelt ifrån skolledningens sida. Om det kan styrkas att skolledningen inte står ba eller visste om det känns en stängning av skolan svår att få igenom.
  • Anonym (asdf)

Beror på från vilket perspektiv man ser på det.

Vill man ha en statlig skola med en agenda att hjärntvätta alla barnen i samma anda så bör friskolor inte tillåtas. Men tror man på valfrihet så bör den absolut vara kvar.

• Anonym (vanna)

Absolut. Jag är okej med religiösa skolor(mina egna barn har gått på kristna skolor och fsk), men man måste följa skolplaner och verka för att barnen ska bli ett med samhället.

• Anonym (Wert)

Nej, inte pga detta iallafall.
    Har inget emot att könen blir uppdelade.

• nevermind
    Anonym (vanna) skrev 2017-04-04 16:08:43 följande:

Absolut. Jag är okej med religiösa skolor(mina egna barn har gått på kristna skolor och fsk), men man måste följa skolplaner och verka för att barnen ska bli ett med samhället.

• Anonym (Leve skolan)

Alla religiösa friskolor bör stängas, religionen har inget längre med utbildning att göra alls. Oavsett om det är judendom, kristendom eller islam.

• Anonym (LadyLiberty)

Ja absolut. Stäng skiten omgående. Passar inte in i vårt lands värdegrund någonstans, den är som en bit ful stor sten i ett perfekt passande träpussel.

• Nejtillhat

Islam bör förbjudas i Sverige då det går emot de samhälle vi vill ha, men tyvärr så röstar 87 procent för Islam ich införande av sharia lagar, det kommer bli värre men det är ju det Sverige ni uppenbarligen strävar efter 

Svar på tråden Bör den muslimska friskolan "Al Azhar" i Vällingby stängas?