• Popetot

Återinföra två?

Jag har gjort 3 ivf.er. 1:a sattes två in så de var de enda som befruktats och den ena var "sämre" och skulle ändå inte överleva till frysen. Negativt. Ivf 2 fick vi ett embryo - negativt. 3.e ivf bad vi om två igen då det var vårt sista försök. Vi fick ett toppembryo och ett som låg lite efter. Läkaren sa att hon inte ville sätta in två topp. Vi väntar nu barn - två stycken. Fortfarande tidigt, v 10 men hoppas på att båda stannar med hela vägen.

• Popetot
    Blomsterursnö skrev 2017-04-05 10:59:37 följande:

Hej!

Vad intressant och megagrattis till dubbel-graviditeten!!

En fråga: vad tror du gjorde att ni tillskillnad från 1:a försöket nu fick toppembryon? Gjorde du något annat jämfört med innan, eller/och var det annan medicinering som påverkade positivt?

Tack! Jag tror att det mycket handlade om medicinering. Jag är lättstimulerad och fick nog bättre mognad med äggen sista gången med lägra dos hormoner. Generellt kändes allt bättre denna gång. Vi hade en läkare som vi verkligen gillade och kände oss omhändertagna. Jag har ett väldigt fysiskt jobb och tog det MYCKET lugnare än de andra gångerna. Försökte äta nyttigare. Ätit folsyra och b12 ända sedan december och äter fortfarande. Lycka till med dina två.
  • Popetot

Jag gick precis in i v 17 med mina 2. Längtar efter en mage och att känna lite fosterrörelser men det kan ju dröja lite till. Rul om 2 veckor. Ska bli mysigt att se dem igen :)

• Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-05-25 05:25:51 följande:

Hej!

Härligt för dig, v 17 redan! Snart halvvägs. Syns det inte att du är gravid än?? Tycker min mage är svälld och "bara" v 11+2....

Är det 1a gravidieten? Detta är min 3.e graviditet, Så kanske lite uttöjd

Visst har jag en liten kula men inte så att folk reagerar om de inte vet hur det ligger till. Detta är min första graviditet. Allt är så spännande :)
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-05-25 08:22:47 följande:

Förstår hur du känner, allt var så nytt med första barnet . Man bara väntade på alla "steg" i magens o bäbisens utveckling. Och det är underbart.

Jag haft inte riktigt fattat än att jag är gravid nu....

Nu mår jag ganska bra. Inget illamående och så. Det är väl därför jag gärna vill att det går snabbare med det kroppsliga så man slipper att fundera. Har moderkaka i framvägg så sparkar kan ju också dröja lite då. Ibland känner jag liten knuff inifrån som jag undrar om det är dom men det är ju så svårt. Vet inte vad jag ska "leta" efter då det är första gången.
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-06-20 12:30:53 följande:

Hej!

Det var ett som överlevde och verkade starkt, den som var mindre hade dött ngn stans efter sista besöket. :-/..kändes sorgligt att inte få veta vem det skulle blivit...

Men som sagt nu verkar det vara en frisk livlig liten krabat kvar i magen. Och är ju i v 15 nu så det känns som om man vågar glädjas trots allt som var.

Är allt bra m dig?

Jag mår illa i vågor fortfarande och trött. Men har nu semester och ska vara föräldraledig till augusti så får hoppas jag blir lite piggare av det

Beklagar att ni förlorat den ena. Kan inte sätta mig in i hur det känns. Hoppas du ändå mår ok och kan njuta lite av graviditeten. Kram <3
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-07-03 15:37:34 följande:

Hej!

Tack, ja hela denna resan har varit en riktig berg o dal bana känslomässigt. Har lite svårt att ta in att jag är gravid....kanske känns mer verkligt efter ultraljudet.

El när det börjar närma sig förlossningen, är ju ett tag kvar dock...

Hur går det för dig?

Jag förstår att det varit jobbigt. Har du fått tid för rul?

För mig går det bra men man oroar ju sig hela tiden. Fick extra ul då ena tvillingen halkat efter i tillväxt. Är ganska mycket mindre men alla organ och så ser bra ut så hoppas han växer till sig. De verkade inte oroliga. Nytt tul om 2 veckor. Vi har precis gått in i v 23 så tiden tickar ju på. Längtar till min semester om två veckor. Börjar känna mig lite otymplig och får lite ömma ljumskar när jag anstränger mig fysiskt vilket jag gör en hel del i mitt jobb.
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-07-12 14:32:11 följande:

Hej!

Vad skönt att det verkade bra ändå trots att den ena är lite mindre. Hoppas han växer på sig. Jag googlade ju en del när jag själv hade 2 liv i magen och det verkade ju vara rätt vanligt att den ena kunde vara lite mindre. Speciellt om det var 2 äggs. Har du 2 äggs?

Jo vi har tid den 18.e juli för rul. Det känns fortfarande nervöst, för känner mig fortfarande orolig. Verkar vara svårt att försöka få en känsla att gå över....vill försöka bli "bara" glad och förväntansfull. Men som sagt, hoppas det förändras efter rul om allt ser bra ut....

Skönt att du får semester snart och får ta det lite lugnare. Är också ledig nu och det känns skönt. Är i v 18 och imorgon går jag in i v 19...så det går fort.

Våra är garanterat tvåäggs (olika kön) så det tycker jag är skönt. Lite mindre risker och olika storlek är inte så allvarligt som om det varit enäggs.

Vi ska på tul den 18 så vi får hålla tummarna för varann :) Hittills har alla organ sett bra ut på våra ul så det är ju mest tillväxten jag tänker på. Man släpper ju aldrig oron som du säger. Jag var lättad efter rul så det hoppas jag du också kommer vara.
Svar på tråden Återinföra två?