• Zille

Tjejens promiskuösa förflutna förstör mig

Hej allihopa. Kände att jag ville skriva av mig lite och samtidigt få lite tips.

Det är såhär att jag har en helt fantastiskt underbar flickvän. En flickvän som verkligen älskar mig och gör allt för mig. Spelar ingen roll om vi bara är hemma eller ute på stan, hon vill alltid kramas och vara så nära mig som möjligt. Hon är alltid öppen med mig och döljer inget för mig heller. Jag uppskattar verkligen det och jag är likadan tillbaka.

Jag älskar verkligen henne och jag gör vadsomhelst för henne.

Men nu till mitt problem. Och det är att jag inte kan lägga hennes promiskuösa förflutna bakom mig. Det är i bakhuvudet hela tiden och bara gnager och äcklar mig. Jag själv älskar sex och jag är ingen pryd person. Men jag har valt att inte ha legat runt med massa tjejer eftersom jag anser att man ska ha det med någon man tycker om, och inte ha det så fort möjligheten ges med vemsomhelst. Jag förstår inte hur hon kunde vara så orädd och vara så intim med så oerhört många bara för sakens skull. Hon är 30 år och antalet 34. Jag vet att det ibland kan bli en del dejter med olika personer innan man hittar den rätte. Men att ha sex med så otroligt många bara för sakens skull är så sjukt osexigt och ovärdigt. Det gäller båda könen. Hon har sagt att hon inte är samma person nu som hon var då, och att hon förändrades när hon träffade mig. Jag anser att människor kan förändras. Men samtidigt känns det som att jag är stackaren som fick ta allt skit efter alla andra. Jag skäms otroligt mycket över hennes förflutna.

Jag vet att problemet ligger hos mig, inte henne för hon har bara varit fantastisk mot mig. Men jag vet inte hur jag ska göra det bättre. Har ni tips på vad jag ska göra? Och finns det någon annan som har varit i samma situation? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Tjejens promiskuösa förflutna förstör mig
  • Anonym (Dump)

Gör slut

Hon förtjänar nån bättre.

• Anonym (Herregud!!!)

Många som har dåligt självförtroende söker den via män och sex. Jag tycker inte du skall stirra dig blind på det. Och.... 34 män? Hur länge har hon varit sexuellt aktiv? Började hon när hon var femton så är det drygt 2 män om året. Det är väl för tusan inte så illa?

Sluta tänk på det här. Hon har valt dig. Är du intresserad av HENNE eller hennes förflutna? Vaddå "ta allt skit"? Jag tycker du överreagerar otroligt! Hade det varit du som haft 34 kvinnor så hade det kanske varit en annan sak? Det gamla vanliga skitet med flera sexpartners bakom sig - en kvinna är madrass och en man är en viril hunk. Det är så du tänker va?

Lägg av nu. Du lever på 2000-talet. Inte på 60-talet.

• Anonym (Anton)

Gör slut med henne eller ta en paus. Ta några år på dig att mogna och inse vad som är viktigt i livet. Sen kanske ni kan återvända till varandra.

Alternativt får du börja leta dig lägre ner i åldrarna. Kanske en 18-åring som enbart varit med en kille. Kanske inte ens legat bara pussats lite på den där festen i höstas.

Lycka till!!

• LFF

Varför diskuterar man ens hur många man legat med? I synnerhet om man inte kan hantera svaret?

• Anonym (qq)

Om du älskar henne som hon är NU så är det det som räknas. Inte tänk på vad hon gjorde som 20 åring eller så. Om du inte kan acceptera henne som hon är NU så är du henne inte värdig. 

Precis som om du själv är så "helig", du är väl inte oskuld? 

• Anonym (J)

Jag har varit i hennes situation fast dubbla antalet. Det du inte verkar förstå är att man inte är samma person. Idag önskar jag givetvis jag inte varit med så många men är i relation med en underbar man som tar mig för den jag är NU. Trogen, lojal och underbar mot min man. Det enda du borde skämmas över är dig själv. Hon var iallafall ärlig och talade sanning. Du ska veta att många ljuger om antalet dessutom.

• Anonym (troll?)

34 är inte galet mycket.

Väx upp.
    Eller släpp henne, så att hon kan få visa sin kärlek till en man som förtjänar det.

• ventilera mera
    LFF skrev 2017-04-05 11:53:34 följande:

Varför diskuterar man ens hur många man legat med? I synnerhet om man inte kan hantera svaret?

Säger detsamma. Det där är en sak som jag aldrig någonsin diskuterar med någon som jag har eller överväger en relation med. Skulle personen i fråga ha som ett krav att få veta det så hade jag nog backat rejält. Vill inte veta om vederbörandes gamla ligg heller.
  • NomenNescio

Jag tycker rent ut sagt att du ska skämmas.

Du har en flickvän som gör allt för dig och verkligen älskar dig.

Och hur återgäldar du det?
    Du dömer henne

Du dömer och fördömer henne för något du inte ens har med att göra. Du äger inte hennes liv, och det hon har gjort innan ni har blivit tillsammans ska inte du bry dig om.
    Många där ute drömmer om en relation som din, och de drömmer om att få den kärlek, närhet och omsorg som du nu tar emot med ren otacksamhet.

Jag tycker uppriktigt synd om din flickvän. Hon kastar pärlor åt ett svin.

• Anonym (Anderssonskans "Kalle")

Jag känner med dig. Har det skitjobbigt med det också. Skäms inte för det, det är helt naturligt ur en rent biologisk/evolutionär synvinkel. Och det är helt mänskligt.

Jag älskar min tjej så mycket att jag bestämt mig för att kunna runt det. Följande har hjälpt.

1. Vi pratar inte om våra respektive sexuella förflutna.

2. Hon är svartsjuk på mina tidigare partners också. Känns bra att tänka på.

3. Vi gör grejer i sängen som ingen av oss gjort tidigare och vi pratar mycket om vårt eget sex. Det blir som att bli av med oskulden på nytt lite. Det gör det lättare att avfärda tidigare sex som "barndomssynder". Varje gång hon säger att jag lyckats med något som ingen tidigare gjort så blir det lite lättare att hantera det tidigare. Många med ett promiskuöst förflutet har en förvånansvärt "vanliljig" sex-repertoar. Du har ett behov att känna att det ni har är riktigt speciellt och då måste man *göra* det riktigt speciellt också! :)

Svar på tråden Tjejens promiskuösa förflutna förstör mig