• Anonym (jag)

Bonusbarn

Till att börja med tycker jag TS med sambo är fantastiska människor som trotts det trånga boende ändå välkomnar denna 18 åring in i hemmet. Inte kan jag läsa mig till att TS tycker det är fel att han är där, bara att det blir knapert ekonomiskt och att ansvariga föräldrar inte tar sitt ansvar. Tycker TS skall ringa soc och även fk och berätta problematiken kring detta. Hoppas myndigheterna vill hjälpa till.

• Anonym (jag)
    Fånga dagen skrev 2017-04-07 10:52:45 följande:

Ts och hennes 2 barn som hon har på heltid, flyttade  in hos mannen och hans barn, i en trea, för ett år sedan. Du tycker att hon är en fantastisk människa, som trots trångboddheten, välkomnar 18-åringen i hemmet. Men han bodde väl redan där, när Ts med barn flyttade dit?

Man läser det man vill läsa, tolkar olika helt enkelt. Jag tolkade TS första inlägg som att det var varannan vecka när TS flyttade in, men efter bråk mellan 18 åringen och dennes mamma blev det heltid hos dem. Så ja, med min tolkning står dem men en "öppen dörr" för 18 åringen som dessutom vill bo hos dom (dvs känner kärlek och trygghet där) det är bra av en trasslig situation ätt ha kärlek som mål och bygga förtroende och vara ett stöd. Jag vill tro att TS inte har något emot barnen utan snarare som jag skrev att andra vuxna i barnens närhet inte tar ansvar...
Svar på tråden Bonusbarn