Vad är det här, ofostrig graviditet/MA/normalt?
Jag är planerat gravid och vet med hjälp av ägglossningstest när min ägglossning var (27 februari). Jag ska alltså enligt beräkning vara i vecka 7+6.
Pga tidigare sjukdomshistorik med risk för graviditetskomplikationer gjorde jag bland annat ett vaginalt ultraljud för 1,5 veckor sedan. Då hittades inget foster och hinnsäcken mättes till att vara i vecka 4. Jag fick återbesökstid idag för att se om något växt eller om det är så att jag är gravid utan att det finns något foster. Inget foster hittades idag heller men hinnsäcken är rund och fin och har växt och beräknas nu vara i vecka 5+3. Sjukhuset vågar varken säga bu ellet bä om vad det faktiskt rör sig om eftersom "det finns de som har visat sig ha en normal graviditet trots att inget foster hittats så här tidigt". Det känns lovande att hinnsäcken växt men samtidigt stämmer ju inte veckorna. Det har pratats om att det kan röra sig om både en ofostrig graviditet och MA, men jag har inte fattat skillnaden.
Nu måste jag vänta ytterligare en evighetslång vecka på att eventuellt få något slags svar på om jag har något foster i magen eller inte. Har inte haft minsta tillstymmelse till blödning men däremot som mensvärk i ryggen sedan plusset. Mår väldigt illa till och från och det känns sjukt onödigt att må skit i en vecka till om det inte resulterar i något.
Är det någon som varit med om något liknande? Både där det visade sig att det fanns ett foster och där det slutade i missfall. Hur var det för dig? När och hur visste du säkert vad det rörde sig om? Du som har fått missfall, började det blöda av sig själv eller fick du genomgå abort? I så fall i vilken vecka?