JakobK skrev 2017-04-24 22:08:13 följande:
Ok, om det nu är så alla tjejer funkar på nätdejting så får jag väl försöka få till nån snajsig öppningsfras! Men ska tillägga att jag aldrig bara skriver "hej hur mår du" eller nåt sånt fattigt... Jag skriver alltid nåt kopplat till deras profil, försöker verka lite skojig,utan överdrivet, kanske koppla an till mig själv för att visa att vi kan ha nåt gemensamt.
Jag vet inte om det är det att jag ser för snäll ut på fotot mitt som gör att de inte svarar? Jag är ju inte ful, men jag började fundera om det ens finns tjejer som gillar snälla och mjuka killar, som jag är? Ok, jag vet att några tidigare i tråden skrev att de gillar snälla killar, men hur vanligt är det egentligen.
Sen undrar jag, är det många tjejer som bara är ute efter sex på dejtingsidor? En del tjejer har ju bara snygga bilder på sig utan att ha skrivit ett dyft om sig själva.
Den eviga, eviga myten som är banne mig lika envisa som jude-myter i nazi-kretsar!!
Jag blir lite trött på att män alltid ska skylla allting på att kvinnor inte gillar snälla killar eller att kvinnor bara är ute efter pengar och vrålåk.
Det spelar ingen roll att hela forumet är neddränkt i olika trådar av kvinnor som försöker stå emot dessa myter och beskyllningar genom att förklara sina egna preferenser och förhållanden och varför de älskar sina män. Ingen man på jorden tycks lyssna på det ändå, utan drar sina manliga fördomar om kvinnor med varandra och ser det som pålitligare än källan själv.
Ja, ts, det finns kvinnor som bara är golddiggers. Det finns säkert kvinnor som inte gillar snälla män också.
Men att hävda att alla eller ens de flesta funkar så är bara dina egna, uttjatade fördomar.
Ja, jag blev arg nu, och kanske överreagerar. Men jag är så FÖRBANNAT trött på att behöva förklara allting så många gånger om och om igen för ett gäng män som aldrig ändå är intresserade av att lyssna.