Inlägg från: Anonym (Henrika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Henrika)

Tips för killar som dejtar online?

JakobK skrev 2017-04-07 09:34:31 följande:

Jag har precis börjat dejta på en betalsida, och känner mig väldigt grön och oerfaren på detta område och skulle gärna vilja ha lite tips!

Jag har fått ihop en liten profiltext om mig själv, och har lagt upp ett antal foton på mig.

Nu när jag ska skriva meddelanden till tjejer som verkar intressanta så undrar jag vad man ska skriva? Har ni några bra exempel? För något så enkelt som "Hej, hur är läget?" tror jag själv inte är ett sånt lockande meddelande. 

Dessvärre så är det få tjejer som skrivit någon profiltext om sig själva, utan de har i stort sett bara bilder upplagda på sig. De som har skrivit något mer om sig själva kan jag ju fråga om något som är relaterat till det, men när de flesta inte gjort det så har jag svårt att veta vad jag kan skriva till dem?

Hoppas ni förstår min fråga! :)

Jag är också nyfiken på hur många meddelanden ni tjejer brukar få jämfört med killar? Stämmer det att tjejer får mängder med "förstameddelanden" från killar men att killar sällan får det från tjejer?

Jag har bara haft profiler på gratissiter. Innan jag fyllde 25 fick jag massor av meddelanden, men 90% var bara skräp - dvs äldre män, gifta män, sambos, män som bara var ute efter sex. Efter 30 sjönk antalet meddelanden till kanske ett i veckan, men de var å andra sidan seriösa. Jag dejtade några, men det blev aldrig något mer.
  • Anonym (Henrika)
    Gollum skrev 2017-04-10 13:56:17 följande:

Min första tanke är något som jag tycker att alla män ska veta om - att kvinnor är på sin vakt mot män. Vi är helt enkelt rädda för att något obehagligt kommer hända om vi väljer att träffa er, det är en överlevnadsinstinkt och något vi fått lära oss sen barnsben, att vara försiktiga.

Mycket bra input! Det borde stå med i informationstexten på alla dejtingsiter. Jag tänker alltid på detta när killar klagar på att det finns så få tjejer på dejtingsidor och att det är så svårt att få kontakt. jag var själv ständigt orolig att råka ut för en våldtäktsman när jag nätdejtade (att men får höra att man får skylla sig själv sen om man råkar ut för en gör ju inte saken bättre).
  • Anonym (Henrika)
    JakobK skrev 2017-04-11 09:19:02 följande:
    Är det sant!? Men de som skrev sånt måste väl blivit blockade från sidan efter det?

Hur visar jag att jag är genuint intresserad i första meddelandet? Jag har skrivit till flera tjejer nu som kanske kunde matcha, men bara en har svarat (och det blev bara ett brev). Antar att de inte tyckte de matchade med mig då.
    Själv så tycker jag att en kan ju i alla fall svara tillbaka när någon skriver till någon, när brevet är helt harmlöst. Men jag förstår givetvis rädslan som de kan känna inför okända män, som ni beskrivit här. Och om majoriteten av män börjar efter ett tag bete sig som totala svin förstår jag att kvinnor är avvaktande med vilka de skriver tillbaka till.
    Ja det är sant. Jag har råkat ut för exakt samma sak, och mina väninnor som nätdejtat har samma erfarenhet. Ibland, om jag skrev tillbaka att han inte var min typ (på ett inlindat sätt) - han kanske var 20 år äldre och gift - fick jag "jävla hora" tillbaka.

Detta är en av anledningarna till att det är mycket fler män än kvinnor på dejtingsidor. En annan är att det känns väldigt osäkert. Man vill inte råka illa ut.
  • Anonym (Henrika)
    JakobK skrev 2017-04-24 22:08:13 följande:
    Ok, om det nu är så alla tjejer funkar på nätdejting så får jag väl försöka få till nån snajsig öppningsfras! Men ska tillägga att jag aldrig bara skriver "hej hur mår du" eller nåt sånt fattigt... Jag skriver alltid nåt kopplat till deras profil, försöker verka lite skojig,utan överdrivet, kanske koppla an till mig själv för att visa att vi kan ha nåt gemensamt. 

Jag vet inte om det är det att jag ser för snäll ut på fotot mitt som gör att de inte svarar? Jag är ju inte ful, men jag började fundera om det ens finns tjejer som gillar snälla och mjuka killar, som jag är? Ok, jag vet att några tidigare i tråden skrev att de gillar snälla killar, men hur vanligt är det egentligen.

Sen undrar jag, är det många tjejer som bara är ute efter sex på dejtingsidor? En del tjejer har ju bara snygga bilder på sig utan att ha skrivit ett dyft om sig själva.
    Nätdejting passar sämre för tjejer än killar och därför är det fler killar än tjejer på dessa sidor. Du konkurrerar alltså med många många killar.
  • Anonym (Henrika)
    KKarate skrev 2017-04-26 08:05:50 följande:

Mitt tips är följande.

Dejta enbart snygga och unga tjejer som inte röker eller håller på med droger.

Enbart, Och var väldigt strikt kring detta.

Jo för de snygga och unga  tjejerna är det ju ingen alls konkurrens om...

TS dejta SNÄLLA och JUSTA tjejer oavsett utseende och ålder!
  • Anonym (Henrika)
    JakobK skrev 2017-04-26 12:25:40 följande:
    Nja... oavsett ålder? Obestämd
    Jag menar satsa på tjejer som är exempelvis mellan 5 år yngre och 5 år äldre.
  • Anonym (Henrika)
    JakobK skrev 2017-04-26 15:59:03 följande:
    Ja jag har ett sådant spann ungefär Glad
    En bra början. Jag är allergisk mot killar som endast söker tjejer som är 5-20 år yngre. De går bort direkt!
  • Anonym (Henrika)
    JakobK skrev 2017-04-26 18:29:17 följande:
    Tack för tipsen! Jättebra att höra! Jag håller mig nog ändå på rätt spår då i mina meddelanden :)

Det jag funderade på dock var om inte kvinnor också scrollar genom alla män som ligger ute? Eller väljer de mest bara bland de som mejlat dem? Jag antar väl att de också letar genom alla män som är online och inte bara väljer på de som mejlar dem. Jag bara hoppas de inte är en avspegling av krogmiljön där (enligt mina erfarenheter) kvinnor blir uppvaktade av män och väldigt sällan tvärtom.

Hur som helst är det ju nu att bara ligga i och skriva enligt de tips och råd som ni gett (skulle nästan samla dem i en gemensam kommentar). 
    Jag kollade vilka män som fanns på siten, - passande vad gäller ålder och geografisk hemvist - i alla fall i början. För det mesta fick jag inga vettiga svar eller svar av typen "Du var mig en fining. Vill du ligga?" På slutet gav jag upp. Finns väl en anledning till att det är så mycket färre kvinnor än män på dejtingsidor.
Svar på tråden Tips för killar som dejtar online?