JakobK skrev 2017-04-25 00:37:57 följande:
Jag har fått några bra tips i den här tråden nu, och ska göra ett försök med dessa, och hoppas på det bästa!
Tack alla för dem!

Sen är det ju så att man kanske får ge det lite tid också. Man kanske inte lyckas på första dejten. Vissa månader kanske man inte har någon dejt alls osv.
Men du skriver ju bra, kan uttrycka dig. Det är ju det en sak som visar en hel del om dig.
Jag mötte min sambo via nätet, hade dejtat en del innan, trevligt men inte hittat rätt. Efter ett tags dejtande skrev jag om min profil till en mycket mer tydlig text, dels om hur jag är, vad jag gillar men också vad jag inte gillade. Skrev att jag ville bli utmanad av någon som kunde uttrycka sig både i skrift och verbalt, någon som kunde utmana mig i diskussioner men samtidigt tyckte om närhet, kramar och "vi"-känslan.
Skrämde nog bort många men det var skönt. Fick mer seriösa svar. Så dök han upp, fick ett kort mail, hans foto var inte så bra. Vi skrev ändå, jag insåg direkt att här var en man som kunde uttrycka sig, sedan återstod ju att se vad man tyckte IRL. Vi sågs på ett cafe efter några veckor och sedan den dagen har det varit vi. De blixtrande intensiva ögonen hade inte alls kommit fram på fotot

.
Bor nu tillsammans och är mycket lyckliga.