Inlägg från: LB2016 |Visa alla inlägg
  • LB2016

Vilket hundfoder är bäst?

Vill byta foder och undrar vilken enligt er är bäst? Skriv ett annat om ni tycker det, motivera gärna varför.

Doggy proffesionell extra har hela 55% spannmål!!!
    Medan Doggy mini eller original har ca 12%.

Vet att de även har spannmålsfri dock inte hittat än.

Så rösta gärna vilken ni tycker är bäst, skriv även varför, tycker ni inte att de är bra eller om ni har en annan kommentera vilken osv!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket hundfoder är bäst?
  • LB2016
    AniieeHär skrev 2017-04-07 19:55:39 följande:

Orijen, Acana eller Taste of the Wild.

Doggy Professionell är till för högpresterande/arbetande hundar, Original är till för kompisen. Spannmålet gör att det är hög energi, som arbetande hundar behöver.

Okej, var köper du dessa då? Har ingen djuraffär i närheten, så går det att beställa?

Hur menar du för kompisen?
    Han är aktiv och springer mycket varje dag, då han har så mycket energi.
  • LB2016
    Abbi321 skrev 2017-04-07 19:57:44 följande:

Doggy är ett skitfoder oavsett vilken sort man väljer.

Okej och varför tycker du det? Känner till några som använder doggy professionell och de har fin päls,hud och är friska hundar.
    Vilken tycker du då är bra?

Varför jag inte frågar de som använder är för att jag vill veta från kunniga. Samt inget jag får svar på i butik kanske i djuraffären men har ingen i närheten.
  • LB2016
    AniieeHär skrev 2017-04-07 20:01:20 följande:
    animail på nätet, till exempel. Googla.

Med kompisen menar jag hundar som folk har som sällskap, max tävlar lite på hobbynivå någon gång om året. 
    Okej ska kolla upp det. Då vet jag det! :)
  • LB2016
    AniieeHär skrev 2017-04-07 20:01:20 följande:
    animail på nätet, till exempel. Googla.

Med kompisen menar jag hundar som folk har som sällskap, max tävlar lite på hobbynivå någon gång om året. 
    Glömde fråga varför tycker du att dessa foder är bra?
  • LB2016
    Dexter dot com skrev 2017-04-08 07:28:02 följande:
    Var hittar du innehållsförteckningarna på detta ? Ser bara att Doggy orginal/mini innehåller 12 % färsk kyckling som blir ca 3-4 % när den omräknas i torkad form. Skulle jag ge något av dessa foder så skulle det vara Doggy Proffesional skonsam.
    På förpackningen? Okej trodde att 12% räknas redan som i torkad form. Varför just skonsam? Motivera gärna, vill veta mer om du vet såklart. Är inte skonsam endast för känsliga magar? Vår har inte det.
  • LB2016
    Dexter dot com skrev 2017-04-08 16:37:43 följande:
    För att jag hellre ger ris än mjöl och vet många hundar som ätit spannmålsfria foder med höga proteinhalter som fått klåda och hundar med magproblematik som mått mycket bra när man bytt till Skonsam.
    Menar du att det på Doggys förpackningar står en utförligare innehållsförteckning än på nätbutikerna ? Och 12% var mängden färskt kött, inte spannmålsmängden som du skrev i trådstarten ;)
    Okej finns mjöl i många foder. Oj kanske pga för hög proteinhalt. Hundar med magproblem har det säkert hjälpt då skonsam är för hundar som har magproblem som sagt. Menar att på Doggys förpackning står "spannmål ris osv 12%"! Vad som står på nätbutikerna det vet jag inte, vet iallafall att alla återförsäljare säger olika, och just därför frågar jag er KUNNIGA. Igen på Doggys förpackning står det 12% spannmål och inte 12% färskt kött och just därför skrev jag så, men aa tack för din info och svar. Ha det gött.
  • LB2016

Tack alla ni fina för era tips på olika foder! Nu ska jag ta och läsa om alla. :)

Svar på tråden Vilket hundfoder är bäst?