Inlägg från: Klickerträna |Visa alla inlägg
  • Klickerträna

Vilket hundfoder är bäst?

Min hund är superfin på Acana: wild prairie Värt varenda krona. Hon har ALDRIG matvägrat och får ofta komplimanger för pälsen!

• Klickerträna
    AniieeHär skrev 2017-04-07 20:48:13 följande:
    Justdet, glömde säga, tack för påminnelsen: en av mina hundar går på färskfoder, men det är inte för alla, av olika anledningar, men det är toppen om det funkar.
    Min tik verkar inte tåla rawfood. Har testat olika märken med samma resultat: jättebra i magen men kliar sig fördärvad
  • Klickerträna
    AniieeHär skrev 2017-04-07 21:27:05 följande:
    Det är säkert något innehållsmässigt hon är allergisk emot. Testa att läsa på innehållsförteckningar och sedan testa ingredienserna var för sig, om du vill hitta något som passar. 

Mina hundar, alla tre, käkar glatt kött, morötter, äpplen med mera helt rent var för sig. Gäller att inte tappa något i köket... Oskyldig
    Ja, kanske är så. Vet konstaterade allergi mot kvalster, men kan det finnas i fryst mat?

Hon äter gääärna allt sådant rent; kött, brosk, grönsaker och frukt som inte är för sur/syrlig, potatis... ja, I could go on.

Men vad är vanligt i färskfoder att vara allergisk mot då? Om jag ska börja testa nånstans, menar jag. Rått kött funkar ju bra. Och grönsaker. Och att vet konstaterade allergi gör mig förbryllad för jag har inte ändrat något annat än kosten och det är helt bra nu. Men så fort vi testade ny sorts färskfoder kom kliandet åter.
  • Klickerträna
    AniieeHär skrev 2017-04-07 21:41:03 följande:
    Vete. Det är nog vanligast, och ingår i många färskfoder. Majs är en annan vanlig bov.
    Går det att köpa FF utan vete och/eller majs? Vet du nåt märke eller nån sort?
  • Klickerträna
    Ullabellasekreterare skrev 2017-04-07 21:54:52 följande:

Tror att mush, vom og hundemat och emmzo är utan vete och majs. 

Iaf de sorter jag gett :) 

Jag har gett Musch och ett annat vanligt förekommande som jag glömt namnet på... Men jag får kanske kika närmre på om det går att lösa med färskfoder.
  • Klickerträna
    Klickerträna skrev 2017-04-07 23:42:10 följande:

Jag har gett Musch och ett annat vanligt förekommande som jag glömt namnet på... Men jag får kanske kika närmre på om det går att lösa med färskfoder.

Sund hundmat var det.

Och Musch.

Båda kliade.

Men är det inte vete/majs i Acana wild prairie? För det käkar hon glatt nu.
Svar på tråden Vilket hundfoder är bäst?