Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Vilket hundfoder är bäst?

LB2016 skrev 2017-04-07 19:47:31 följande:

Vill byta foder och undrar vilken enligt er är bäst? Skriv ett annat om ni tycker det, motivera gärna varför.

Doggy proffesionell extra har hela 55% spannmål!!!
    Medan Doggy mini eller original har ca 12%.

Vet att de även har spannmålsfri dock inte hittat än.

Så rösta gärna vilken ni tycker är bäst, skriv även varför, tycker ni inte att de är bra eller om ni har en annan kommentera vilken osv!

Var hittar du innehållsförteckningarna på detta ? Ser bara att Doggy orginal/mini innehåller 12 % färsk kyckling som blir ca 3-4 % när den omräknas i torkad form. Skulle jag ge något av dessa foder så skulle det vara Doggy Proffesional skonsam.
  • Dexter dot com
    LB2016 skrev 2017-04-08 12:16:56 följande:
    På förpackningen? Okej trodde att 12% räknas redan som i torkad form. Varför just skonsam? Motivera gärna, vill veta mer om du vet såklart. Är inte skonsam endast för känsliga magar? Vår har inte det.
    För att jag hellre ger ris än mjöl och vet många hundar som ätit spannmålsfria foder med höga proteinhalter som fått klåda och hundar med magproblematik som mått mycket bra när man bytt till Skonsam.
    Menar du att det på Doggys förpackningar står en utförligare innehållsförteckning än på nätbutikerna ? Och 12% var mängden färskt kött, inte spannmålsmängden som du skrev i trådstarten ;)
  • Dexter dot com
    LB2016 skrev 2017-04-09 13:34:24 följande:
    Okej finns mjöl i många foder. Oj kanske pga för hög proteinhalt. Hundar med magproblem har det säkert hjälpt då skonsam är för hundar som har magproblem som sagt. Menar att på Doggys förpackning står "spannmål ris osv 12%"! Vad som står på nätbutikerna det vet jag inte, vet iallafall att alla återförsäljare säger olika, och just därför frågar jag er KUNNIGA. Igen på Doggys förpackning står det 12% spannmål och inte 12% färskt kött och just därför skrev jag så, men aa tack för din info och svar. Ha det gött.
    Blir jättenyfiken nu på hela innehållsföreckningen om det "bara" är 12% spannmål. Vad är resterande 88% ?

Verkar ju heltokigt om det står en sak på förpackningen och en annan innehållsförteckning på Doggys hemsida :(
Svar på tråden Vilket hundfoder är bäst?