Domesticgoddess skrev 2017-04-07 20:12:33 följande:
Så glad jag blir över ditt svar, det var precis så jag resonerade.
Jag har precis (idag!) köpt ett litet hus med medelstor trädgård. Jobbar heltid och kommer att ha ca 30 minuters körning till jobb, långa dagar för hunden mao. Dock bor en god vän som jobbar hemifrån på samma ort så tanken är att dels inhägna trädgården ordentligt och skaffa hundlucka, längre (när han är vuxen såklart) promenad i skog och mark på morgonen, möjlighet att hänga i trädgården under dagen och umgås med katterna (de är uppvuxna med hund och gillar stora kompisar) samt en kortare - 30 min - promenad med min närboende vän runt lunch. Lydnadskurs en gång i veckan och övriga kvällar långa promenader / allmänt bus eller så får han hänga med mig till stallet.
Vad tror du, bör det funka eller riskerar jag en underaktiverad och olycklig hund? Planerar att ta tjänstledigt två månader på 100% och två på 50% för att kunna vara där under den första valptiden.
Det ända jag tänker ar att du måste ha tid för/lösa valptiden. Du behöver nog personligen vara ledig med valpen i alla fall i en månad minst, så att ni bondar ordentligt. Sedan kommer du behöva hundvakt tills hunden är ensamhetstränad och mogen nog.
Annars tycker jag det låter bra.