• mammalovis

Varannan helg

Ni går emot alla rekommendationer, så det är väl inte konstigt att sonen reagerar.

När vi delade på oss efter drygt ett år fick vi rekommendationer att pappan skulle träffa barnet några timmar flera dagar i veckan, just för att barnets minne inte är så gott ännu. Två veckor är väldigt lång tid i barnets minne. Då detta inte funkade för pappan körde vi senare på del av dagen en gång i veckan.

Jag kan förstå ditt behov och har varit där själv, men jag hade inte kört på varannan helg så här tidigt. Barnets behov behöver få gå före. Att få gå på toa i fred får man vänta på tills man börjar jobba, likaså att äta lunch i lugn och ro. Då har jag ändå en son som fortfarande ammar flera gånger på natten.

Min son är nu 1,5 år och han visar att han från gång till gång kommer ihåg att man får banan på Ica, så då kanske det hade kunnat börja funka, tänker jag. Tack och lov är det inte aktuellt. Annars har det varit från 3-årsåldern.

Behöver ni hjälp att diskutera umgänget kan man få rådgörande hjälp via familjerätten.

Svar på tråden Varannan helg