Inlägg från: Anonvm |Visa alla inlägg
  • Anonvm

Varför hatar folk Stefan Löfven?

Jue skrev 2017-04-08 00:02:04 följande:

Jag är inte ett dugg insatt i politik och undrar därför vart allt hat kommer ifrån när det kommer till vår statsminister. Vill inte ha det vinklat, utan undrar helt enkelt vad det är vår nuvarande regering gjort som är så förfärligt. Så, vad är eran anledning? 

Han får personifiera Sossarnas partistyrelse. 

De har släppt in extremisterna i MP i regering, detta är totalt oförlåtligt.

De har även under en  mycket lång tid vägrat erkänna alla de samhällsproblem som nu början komma upp till ytan ett efter ett....
    Vägrat erkänna är inte ens tillräckligt, de har aktivt mörkat detta.

Men folk har inte svalt sossarnas värld som de presenterat den, de förstår att något är fel när den verklighet politikerna käbblar om i "debatten" och som visas upp i statsmedia inte ens lite stämmer överens med den verklighet de själva upplever.... Det är precis så man tappar folks förtroende.

Socialdemokraterna grundades ursprungligen av LO, fortfarande idag går en del av fackföreningsavgiften i ett LO-anslutet förbund till att finansiera sossarna.
    Trots detta har sossarna nu inte ens förtroende av hälften av "arbetarna".

Utöver detta haveri har de ju även tvingats till en rejäl "högersväng" rent politiskt genom att de satt sig i knät på C.

Nä, jag säger att det enda rätta är att rulla faanskapen i tjära o fjäder, sen knyta fast dem på rosenbads trappa o låta folket personligen låta dem veta vad de tycker om deras prestationer....

"Det har varit 7 fantastiska år" stod ju idiot-faan o deklarerade i en avtackningsintervju för bara ett par dagar sen...
    Hade han haft nått vett i skallen och nån heder i kroppen alls så hade han istället skämts ögonen ur sig, samt bönat o bett om att folk kanske någon gång skulle komma till att förlåta honom.....
  • Anonvm
    KillBill skrev 2021-11-15 19:06:42 följande:
    Där kan man snacka om extremism..
    Vem har påstått att det inte finns individer kopplade till olika sorters extremism även inom M?

Nu handlar ju tråden om varför folk "hatar Stefan Lövén".

Sossarna har helt och fullkomligt tappat kontakten med sina rötter och sina kärnväljare.
    Fullständigt förblindade av sitt begär och behov av att sitta kvar i regeringsställning har de bränt bro efter bro genom att släppa in extremisterna MP och genom att acceptera eftergift efter eftergift av sina egna väljares hjärtefrågor för att hålla sina stödpartier nöjda....

Till sist finner de sig där, längst upp i trädet med enbart den allra sista grenen kvar att sitta på, då blir man så illa tvungen att även kapa den grenen man själv sitter på.

"Dubbla stoltheten, dubbla fallet" som uttrycket går...
  • Anonvm
    KillBill skrev 2021-11-15 22:04:32 följande:
    Så här knappt ett år före nästa val (när oppositionen brukar vara som starkast) ligger socialdemokraterna inte särkilt långt från förra valresultatet och nu när S tar strid för välfärden så har man säkert goda förutsättningar att öka i nästa val.
    Tiden får utvisa.

Personligen är jag fullständigt övertygad om att Sossarna tappat all respekt och förtroende hos en otroligt stor del av befolkningen.
    Den centrala massan i deras väljarstöd är såkallade "grå-sossar", men de består till största delen av mycket gamla individer, så denna grupp minskar i antal av naturliga skäl för varje val och ersätts av lika många 18-22åringar....
    Sossarnas floskler står folk långt upp i halsen, alla vet att det bara är snack, de är fullständigt oförmögna att leverera eftersom de är så pass svaga och därmed tvingas till kohandel med sina stödpartier....

Jag är villig att satsa en anseende summa på att S går mot ett rent praktfiasko till valresultat, att det kommer vara under 20% råder ingen som helst tvivel, frågan är hur mycket under.....
    Att satsa på så lågt som 15% vore enligt mig orealistiskt, men det är på inget sätt orimligt med 18-19%....
    Gör M-KD-SD-L en stark valrörelse och hittar ett bra sätt att samarbeta på så att de framstår som ett realistiskt regeringsunderlag så är jag helt övertygad att vi kommer ha ett regeringsskifte efter valet 2022.

Om mindre än 12mån vet vi....

Svar på tråden Varför hatar folk Stefan Löfven?