Vad passar jag som? Råd ang. jobb
Hej hej!
Jag inser efter typ 2 år på högskolan att jag valt fel... Eller, jag är rädd att jag kanske gjort det i andras ögon.
Jag läser till socionom, för jag gillar psykologi och "pappersarbete" typ. Jag uttrycker mig väl i skrift och jag är pedagogiskt lagd. Har alltid fått höra att jag förklarar bra och är den som alltid sammanfattar saker så folk förstår. Gillar struktur, raka linjer och ordning och reda. Är bra på att lyssna och hålla mig i bakgrunden. Vill inte stå i centrum. Trivs bäst i mindre sammanhang. Är bra på svenska och engelska. Allra helst i skrift, då jag blir blyg om jag måste tala inför många. Men min engelska är egentligen bra med bra uttal, jag är bara osäker på mig själv.
Det som blir problematiskt är då att jag inte riktigt tycker om att ha kontakt med människor i så stor grad. Jag blir dels osäker på min kompetens/roll och dels så har jag svårt för människor som luktar mycket (är känslig för många olika doftintryck, men just människor som ätit tex vitlök eller nåt är extra jobbigt, jag åker ogärna tåg/buss pga dofter). Jag är väl lite introvert. Trivs bra ensam och blir utmattad av folksamlingar/intryck.
Så nu undrar jag vem som ska anställa en socionom som helst inte vill träffa folk...
Har ni några tips?
Vad kan man göra "bakom kulisserna"?