Fin men lite märklig demonstation mot terrorism
Det var en fin och massiv demonstration idag på Sergels torg mot terrorism.
Man varför nästan inga svenska flaggor??
Är svenska flaggan förknippad med rasism?
Det var en fin och massiv demonstration idag på Sergels torg mot terrorism.
Man varför nästan inga svenska flaggor??
Är svenska flaggan förknippad med rasism?
Nej, det är den inte. Detta handlade väl om att visa att vi står för det öppna och toleranta samhället, så jag förstår inte varför man skulle ha en massa flaggor, det var ingen landskamp.
För att terrorism är internationellt och vi är inte speciellt patriotiska här i Sverige.
Nej, det är den inte. Detta handlade väl om att visa att vi står för det öppna och toleranta samhället, så jag förstår inte varför man skulle ha en massa flaggor, det var ingen landskamp.
För mig står den svenska flaggan för det öppna och toleranta samhället. Det kändes på ett sätt som om det var Stockholm mot terrorism och för kärlek.
Fast det har kanske med att nyhetsmedia i Sverige är så Stockholmsorienterat (lite ironisk).
Svenska flaggan är för hela landet och är fin symbol tycker jag för kärlek. Tyckte bara att det kändes märkligt.
Det är Sverige mot terrorism!
Det var fint, så otroligt många som var där.
Jag får känslan att det kanske är provocerande att ha svenska flaggan som en symbol för Sverige i den här typen av sammanhang. Att rasister och främlingsfientliga har kapat vår flagga. Det är i så fall dags att ta tillbaka den.
Manifestationen var fin och mäktig men som sagt, jag hade önskat att det syntes symboler för att det är Sverige (svenska flaggan) och inte bara Stockholm för kärlek och mot terrorism.
Jag tyckte det var fantastiskt att se att så många tog sig in till Sergels Torg (och stora områden runt om) för att visa att vi står enade, för gemenskapen och kärleken, för att hedra de som miste livet. Flaggor känns inte nödvändiga. Det är så mkt större än så!