• Äldre 10 Apr 06:43
    3610 visningar
    5 svar
    5
    3610

    Plusset som gör mig livrädd.

    Hej alla!


    Efter att ha försökt i 14 månader, och nyligen startat utredning, med 2 MF i bagaget - så kom nu plusset. ÄL +10. Ett svagt litet sträck. Min sambo skrek rakt ut av glädje. Själv log jag brett och kramade om honom, men så fort jag kom ut till bilen för att åka mot jobbet,  började jag stortjuta. Av ren sorg. Jag är så fruktansvärt rädd. Detta har varit en sådan otroligt tung resa. Jag klarar inte av ett MF till. Varför är jag inte lycklig? Jag borde ju vara överlycklig!? Känner mig som en hemsk människa, som inte kan se det fina i detta - utan direkt får panik och förbereder mig på det värsta. Den där mensvärksliknande känslan molar nere i min mage. Växtvärk säger alla. Men värken har hittills, efter de andra två plussen, bara betytt att det snart är över.


    Har någon tips? Några kloka ord? Är det okej att gråta? Jag är så trött..

  • Svar på tråden Plusset som gör mig livrädd.
  • Treans­resa
    Äldre 10 Apr 07:06
    #1

    Har inte så mycket klokt att skriva! Men det är okej att gråta och vara rädd! Stort lycka till!

  • Äldre 10 Apr 11:21
    #2

    Grattis till pluset

    Och själklart är det ok att gråta en graviditet startar mycket.. Rädsla glädje är helt normalt och har man då några missfall i garaget så är det klart att det blir värre

    Låt det ta tid att sjunka in

    Håller tummarna för er

  • Klicke­rträna
    Äldre 10 Apr 11:22
    #3
    malin84johansson skrev 2017-04-10 11:21:22 följande:

    Grattis till pluset

    Och själklart är det ok att gråta en graviditet startar mycket.. Rädsla glädje är helt normalt och har man då några missfall i garaget så är det klart att det blir värre

    Låt det ta tid att sjunka in

    Håller tummarna för er


    "I garaget"
    Förlåt, men var tvungen. Det lät så skoj
  • Äldre 10 Apr 14:16
    #4

    Jag förstår dig absolut! Hade själv kämpat 10 år och haft flera m.f innan jag fick barn och var orolig tills han föddes. Men ska vi vara positiva mitt i allt så är det ytterst få som drabbas av 3 missfall- bara ca 1-2%. Molvärk kan kännas ganska rejält och går inte i sig tyda som m.f. Hoppas allt går bra för er!

  • Äldre 10 Apr 14:22
    #5

    Har tyvärr inga kloka tips, men självklart är det ok att gråta och vara orolig! Jag förstår dig verkligen, många jag känner som har haft mf har haft väldigt svårt att njuta av graviditeten. Det är väl ett typ av skydd.

    FÖRSÖK slappna av, försök att inte analysera allt vad kroppen gör och för guds skull prata med din sambo. Var öppen med din oro och att du behöver stöd!

Svar på tråden Plusset som gör mig livrädd.