jag har massor med dråpliga situationer att berätta.. men det har ju med att ja jobbar med rep: datorer/telefoner..
däremot behöver det inte vara den äldre generationen.
kvinna 40-45
tappat sin Iphone i toan/vatten ringer nån släkting & frågar vad hon ska göra, varpå denna släkting säger Stoppa in den i mikron..
efter nån minut eller två av Sprak! crackel! popp! så var det förkolnade rester kvar, batteriet hade svällt och böjt upp hela framsidan med skärmen, dom små komponenterna som är mindre än sockerkorn låg i en hög i ena delen på plastpåsen..
hennes fråga var enkel går det att få ut bilderna ?
ja bet mig själv i läppen mumlade nånting om toalett och bad min chef ta över.
-------------------
datorer som inte funkar och när man får dom att funka så är hela skärmbilden antingen porr på frugan eller nånting annat privat.
--------------------
kund som fått sin dator fixad då X hade tryckt på nån länk där det står "klicka här din dator håller på att krascha" eller liknande..
Virusrensning och genomgång i 5min med X där jag förklarar att man kan inte trycka på vad som helst..
& bara för att det står "klicka här din dator håller på att krascha" så behöver det inte betyda att det är sant...
nån timme senare ringer X igen. det kom inte exakt samma annons men en liknande så då klickade X där.. varför? jo det stod ju att jag skulle göra det..
-------------
en bekant som fått telefonen vattenskadad, fick iden att ladda den så vattnet skulle dunsta bort...
---------------
ris, kattsand, massor med myter som kanske funkar för din vattenskadade telefon.. men vad är det som säger att den inte bara skulle funka om den låg på ett element, eller att den aldrig skulle funkat om den inte blivit rengjord..?