• Anonym (fy)

Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!

Det skrämmer mig att du har barn med så liten koll o den attityden

• Anonym (fy)
    EnAnonumius skrev 2017-04-24 02:56:27 följande:
    Men herregud.
    Har du så svårt att förstå att 800kr för vissa människor kan var väldigt mycket. Man kan fan inte sitta och stirra sig blint på enbart siffror som du gör.

Ja sett till siffror så är 800 mindre än 3500. Det du verkar blunda för är att 800kr för VISSA människor kan vara en ofantlig summa att betala beroende på vad det är för ekonomiska medel man har i grunden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Det är inte mycket för nån med tanke på att man har 8 mån på sig att betala , 100kr i mån har alla råd med utan att gå under
  • Anonym (fy)
    EnAnonumius skrev 2017-04-24 09:20:24 följande:
    Ja du har rätt.. Alla har ju råd med en hundring i månaden.
    Och vi lever i en perfekt värld där det aldrig händer något terrorattacker eller krig heller och det finns inget kvinnoförtryck.

Vad har terroatacker o annat med detta o göra ?
    Idiotisk jämförelse
  • Anonym (fy)
    EnAnonumius skrev 2017-04-24 10:41:29 följande:
    Ja den jämförelsen är idiotisk för folk som är _extremt ytliga_ av sig som du visa prov på att du är en av dem.
    Dock för folk som kan se längre än ytan, eller rättare sagt UNDER ytan fattar att jämförelsen är valid då jämförelsen går ut på och kan se detta.

Men DU skrev att "Alla har råd med 100kr i månaden".
    Alla är en syftning på just 100%.  De enda gångerna man kan använda "Alla" egentligen är när det handlar om "dö" och "föds".
    Har verkligen 100% av befolkningen råd med 100kr/mån? Svar Nej.
    Men ändå är det just detta DU påstår.

I en perfekt värld så har "alla" (100% av befolkningen) råd med 100kr/mån.
    Precis som i en perfekt värld så har man inte krig, terrorattacker eller kvinnoförtryck.

Men nu lever vi inte i en perfekt värld. Alla har inte råd med 100kr i månaden. Hur mycket du än försöker självrättfärdiga att de har.

Det finns ingen i detta land som inte har rätt till bidrag om man har så dåligt så man faller på 100kr i mån i åtta månader . Då ligger man långt under existensminimum o kan få bidrag
  • Anonym (fy)
    Anonym (...) skrev 2017-04-24 13:45:33 följande:
    Inte om pengarna tex går till skulder. Man får inte bidrag till skulder.
    Självklart får man inte bidrag till skulder då man valt att skaffa dom .
    Det är rena prioriteringar oavsett
  • Anonym (fy)
    EnAnonumius skrev 2017-04-24 17:35:39 följande:
    Jag hoppas att du blir så fattig under en lång tid, så att din egna överlevnad hänger på en 50 lapp på månadens slut.
    Det kanske måste krävas att du hamnar i den situationen så du inser hur otroligt dumt du diskutera i denna tråden.

Alla har inte en guldsked att äta med, om du nu trodde detta.

Då hoppade jag över maten ett par dagar för det dör man inte av
  • Anonym (fy)
    Anonym (...) skrev 2017-04-24 20:25:35 följande:
    Inte alla har valt att skaffa sina skulder.
    Oavsett anledning är det svårt att leva på ingenting - och då ännu svårare att lägga ut 100 kr på något oplanerat.
    Man får inte skulder från ingenstans o ingen annan som ger en dom heller
  • Anonym (fy)
    EnAnonumius skrev 2017-04-24 20:49:01 följande:
    Ja du är så dutti så... Lätt att sitta på höga hästar när man har ordnat för sig och döma andra...

Hoppas att karma biter dig hårt i din bakdel en dag och du förlorar allt du har i dag framförallt ekonomiskt.. Det skulle du förtjäna.

Höga hästar ? Jag är sjukskriven sen 4 år tillbaka o har enbart låg sjukpenning . Så några höga hästar är det inte här .
  • Anonym (fy)
    Anonym (...) skrev 2017-04-24 21:34:58 följande:
    Lurad, skilsmässa, någon som tar lån i ditt namn etc... Skulle det vara något ovanligt?
    Polisanmäler man bedrägeri behöver man inte betala , får man skulder efter en skilsmässa har man som gift dragit på sig skulder så det är självförvållat .
  • Anonym (fy)
    Anonym (...) skrev 2017-04-25 06:52:35 följande:
    Om tex maken/makan har tagit stora lån utan min vetskap så blir ju hälften av skulderna mina vid skilsmässa.
    Då är det makens skulder inte dina . Man får inte andras skulder .
  • Anonym (fy)
    Anonym (Va fan) skrev 2017-04-25 12:52:02 följande:
    så är det om man har fel make.
    Inte ens då kan det ske
Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!