• Minna Rutenknog

Vad äter en t*rk?

Min dotters man kommer på middag i helgen och jag har fått höra att han är vanare med lite starkare mat i vardagen. Jag själv är ju en ganska lättviktig person och gillar när maten smakar mjukt och lent hi hi, men man får väl anpassa sig till sin miljö tänker jag.. Nu till frågan, pojken i fråga är t*rk och jag undrar vad man äter i t*rkmenistan, blir det mycket curry och ris? Jag har även en flaska sirccascha (vet inte hur man stavar) i skåpet, ska man ställa fram den vid middagsbordet?

Många kramar och solljus!

Minna jag får det inte att sluta rinna
  • Svar på tråden Vad äter en t*rk?
  • äldreochklokare

varför skriver du *? 

• Wazp

Det är ju en viss skillnad på Turkiet och Turkmenistan...

• Minna Rutenknog
    äldreochklokare skrev 2017-04-10 18:19:02 följande:

varför skriver du *? 

jag vill inte göra någon upprörd, med tanke på det som hände i stockholm...
  • Carambolan

Akta dig för solljus, du kanske blir till sten.

• Wazp
    Minna Rutenknog skrev 2017-04-10 18:27:19 följande:

Vad har turkar eller turkmenier med en uzbekier att göra?
  • Domesticgoddess

Tycker tråden är bisarr ; en nationalitet kan väl aldrig vara ett okvädesord som man inte vågar skriva ut och har du verkligen inte koll på att det är turkmenistanier som bor i Turkmenistan eller är din dotters man turk med Turkmenistanskt medborgarskap?

Och, har du aldrig tidigare träffat mannen din dotter är gift med eftersom du inte vet vad han äter?

• Dr Nail

Mystisk halal kyckling. En t*rk kommer aldrig kunna tacka nej. win win

• Domesticgoddess
    Dixie skrev 2017-04-10 20:39:30 följande:

Självklart äter de främst turkisk peppar!!!

Turkish delight vid högtider dock!
  • Henkstar
    Minna Rutenknog skrev 2017-04-10 18:18:14 följande:

Min dotters man kommer på middag i helgen...  men man får väl anpassa sig till sin miljö tänker jag..

Ja, men laga en vanlig Svenssonrätt då?!
    Minna Rutenknog skrev 2017-04-10 18:27:19 följande:
    Ja du...

• klyban

Låter hur tokigt som helst och bjuda hem en ytlänning, och sen försöka anpassa sin mat till dom.
    Enda är dietella krav, som inte äta fläsk, vegetariskt eller nått sånt liknande som man ska begränsa vissa ingredienser.
    Och givetvis bjuder man på nått gott man annars äter, sen om det är Svenskt, Amerikanskt eller Asiatiskt, det spelar mindre roll.

• FDFMGA
    Minna Rutenknog skrev 2017-04-10 18:18:14 följande:
    Min dotters man kommer på middag i helgen och jag har fått höra att han är vanare med lite starkare mat i vardagen. Jag själv är ju en ganska lättviktig person och gillar när maten smakar mjukt och lent hi hi, men man får väl anpassa sig till sin miljö tänker jag.. Nu till frågan, pojken i fråga är t*rk och jag undrar vad man äter i t*rkmenistan, blir det mycket curry och ris? Jag har även en flaska sirccascha (vet inte hur man stavar) i skåpet, ska man ställa fram den vid middagsbordet?

Många kramar och solljus!
    Testa t*rkad fisk.

Du kan luta dig mot att det är en genuin sv*nsk mattradition.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Wazp skrev 2017-04-10 18:20:59 följande:
    Det är ju en viss skillnad på Turkiet och Turkmenistan...
    Bor ju turkar i både Turkiet och Turkmenistan.

Turkar som folk är ganska så utspridda över en 6-7 nationer där nere i Mellanöstern och Kaukasus.
Svar på tråden Vad äter en t*rk?