• JohannaSaGo

Supa barnets vecka

En fundering för detta stör mig mer än det borde kanske?

Har en manlig bekant som är ganska glad i alkohol har man märkt.. Han har en son på 10 år.

Varannan vecka dessutom då han är skild. Då kan man ju tycka att han ska spendera ena veckan med sin son och festa när han är ensam.

Hörde iallafall att han hade varit lite dragen vid 18 på en bar med en väninna till mig. Sonen var själv hemma. (Säkert van)

Sen runt 10 efter flera glas vin ska han hem och natta sonen, då tror min väninna att kvällen är slut där för dom. Men han nattar sonen sen drar dom vidare till en nattklubb och går hem/skiljs åt vid 02..

Jag blev ganska irriterad när jag hörde detta. Men är det okej? Kan man lämna en 10 åring för qtt gå ut o supa??

Även fast det inte är okej kan jag ju inte göra något åt saken. Vill bara veta om jag överdriver eller inte Hmm

• Svar på tråden Supa barnets vecka
  • 8airam8

Givetvis är det långt ifrån okej. För det första lämnar han sitt barn rent fysiskt sent på kvällen och en bit in på natten, och sedan lämnar han sitt barn mentalt eftersom han hellre köper sig en fylla än att vara förälder.

• Jag är bara jag

Jo det kan du. Du kan soc.anmäla kräket som låter spriten gå före sonen! Såna ska inte ha barn. Punkt.

• JohannaSaGo
    Jag är bara jag skrev 2017-04-10 22:26:52 följande:

Jo det kan du. Du kan soc.anmäla kräket som låter spriten gå före sonen! Såna ska inte ha barn. Punkt.

Ja iofs.. kan man göra det anonymt? Man bör ju göra det ändå även fast han får reda på vem som anmält.

Men vad kan dom göra. Finns väl inga bevis egentligen. Mer än att skrämma upp honom
  • Klickerträna
    JohannaSaGo skrev 2017-04-10 22:36:13 följande:
    Ja iofs.. kan man göra det anonymt? Man bör ju göra det ändå även fast han får reda på vem som anmält.

Men vad kan dom göra. Finns väl inga bevis egentligen. Mer än att skrämma upp honom
    Man kan va anonym men det väger tyngre om du inte är det.
  • cotton

Vansinningt mycket o-ok! Det är dubbel frånvaro som någon skriver, dels att han är borta kväll och natt från sonen rent fysiskt (han är som 10-åring dessutom för liten för att vara hemma så länge själv!) men även mentalt frånvarande eftersom han är berusad och troligen bakis dagen efter.

Anmäl anonymt till soc.Spelar roll om pappan får reda på att det är du! Ta ditt ansvar som vuxen och hjälp detta barn. Jag kan bara hoppas att han har det bra och tryggt hos sin mamma... 

• Anonym (Anmäl!!)

Det är inte okej!

När jag var runt 8-9 år så lämnade mina föräldrar mig själv hemma för att de skulle iväg på krogen. På den tiden hade de heller ingen mobiltelefon jag kunde ringa till. Jag var livrädd. Jag kommer inte ihåg hur länge jag var själv hemma, men det kändes som en evighet. Mitt i natten dessutom. Jag var så rädd och ledsen att jag till och med gick ner till grannen under mig och berättade att jag var själv hemma. Kommer ihåg att den äldre damen blev helt förfärad och öppnade sitt hem för mig.

Att gå ut på krogen och lämna sitt 10-åriga barn själv hemma är absolut inte okej. Att natta barnet påverkad av alkohol och sedan gå ut igen när barnet sover är ännu mindre okej. Tänk om barnet vaknade på natten och pappa inte var hemma...

Anmäl till soc. Och om du känner barnets mamma kanske det kan vara läge att berätta det för henne?

• Foreverlove

Väninnan som han var ute med försökte inte få hem honom till sitt barn?
    Hon tyckte det var ok?
    Det är också en del av det fruktansvärda!
    Anmälan till soc ska absolut göras eller kontakta mamman till barnet.
    Eftersom barnet är 10 så kan ju soc och eller mamman med stor sannolikhet få fram något ur barnet.
    Helt oacceptabelt !
    Gråter inombords när jag läser om barn som far illa!

Svar på tråden Supa barnets vecka