• 78Suss

När ska man tycka att mensen är slut?

Jag har svårt att veta hur man tycker att mensen är slut.

När man kan sluta ha binda på sig eller när det slutar komma blod på pappret när man torkar sig?

För jag kan sluta blöda så det inte kommer på bindan. Men kommer pytte lite när man torkar sig.

• Svar på tråden När ska man tycka att mensen är slut?
  • Mikaelayasar

Jag förstår precis vad du menar! Sjukt irriterande! Men jag har lärt mig en sak (fungerar på mig iaf) efter första duschen när det slutat komma mens på bindan så brukar det komma ut en hel del. Samma dag på kvällen tar jag en ny LÅNG dusch och då brukar min mens avta helt!

• Meriall

Jag undrar hur man vet när mensen börjar? Om man först får lite blod på papperet men inget emellan och sedan så man kan ha trosskydd och sedan typ 1 vecka efter första blodet så får man plötsligt 'rejäl' mens så man behöver binda i typ 4 dagar. Räknar man då från första blod? Då har jag ju med i 11 dagar. Eller från första rejäla dagen? Ibland är det svårt att avgöra när den är...

Förlåt TS men tyckte det var en relaterad fråga.

• Mikaelayasar
    Meriall skrev 2017-04-10 22:45:53 följande:

Jag undrar hur man vet när mensen börjar? Om man först får lite blod på papperet men inget emellan och sedan så man kan ha trosskydd och sedan typ 1 vecka efter första blodet så får man plötsligt 'rejäl' mens så man behöver binda i typ 4 dagar. Räknar man då från första blod? Då har jag ju med i 11 dagar. Eller från första rejäla dagen? Ibland är det svårt att avgöra när den är...

Förlåt TS men tyckte det var en relaterad fråga.

Oj den var knepig. Jag får ALLTID min mens på morgonen när jag ska kissa. Går inte att missa. Sen är den igång i ca 4 dagar...

Men har du oregelbunden mens?
  • Jooosen

Man brukar, om jag inte minns fel, räkna första mensdagen men riktigt färskt blod. Inga spottings, det räknar du alltså inte med.

Ang slut är svårt. Jag blöder endast 2 dagar. Sista dagen, som idag kom det endast gammalt blod första kissningen imorse Haha. Så antar att jag då bara har 2 dagar? Sjukt kort hur som :/ ....

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-04-10 22:53:36 följande:

Man brukar, om jag inte minns fel, räkna första mensdagen men riktigt färskt blod. Inga spottings, det räknar du alltså inte med.

Ang slut är svårt. Jag blöder endast 2 dagar. Sista dagen, som idag kom det endast gammalt blod första kissningen imorse Haha. Så antar att jag då bara har 2 dagar? Sjukt kort hur som :/ ....

Jag hat också så kort mens. Hade längre när jag var yngre så blev orolig att sslemhinnan är för tunn för att ett ägg ska fästa :/ är dock bara 26 år nu men ändå. Kommer typ bara mens när jag kissar och har i princip använt 4 bindor den hör mensen. När jag var yngre kom det mycket mer och i iaf 5 dagar...
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-04-23 10:57:26 följande:

Jag hat också så kort mens. Hade längre när jag var yngre så blev orolig att sslemhinnan är för tunn för att ett ägg ska fästa :/ är dock bara 26 år nu men ändå. Kommer typ bara mens när jag kissar och har i princip använt 4 bindor den hör mensen. När jag var yngre kom det mycket mer och i iaf 5 dagar...

Samma här. Mest vid kissning. Hoppas det inte är nåt fel... ska försöka föröka oss inom kort så lär väl märka hur svårt det är :/...
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-04-23 11:16:44 följande:

Samma här. Mest vid kissning. Hoppas det inte är nåt fel... ska försöka föröka oss inom kort så lär väl märka hur svårt det är :/...

Ja vi med Vi har försökt ett tag. Ska ringa en gynmottagning och höra de kan ju se med ultraljud osv hur slemhinnorna osv ser ut.
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-04-23 12:18:02 följande:

Ja vi med Vi har försökt ett tag. Ska ringa en gynmottagning och höra de kan ju se med ultraljud osv hur slemhinnorna osv ser ut.

Okej säg gärna till men du får svar!
  • Mammakatten
    LillaAw skrev 2017-04-23 12:18:02 följande:

Jag har precis samma! Mensen har blivit kortare och mycket mindre... De hittade inget fel på mig iaf, slemhinnan var 12 mm och jag hade ägglossat... Hoppas det kan vara lite lugnande :) Jag läste någonstans att östrogendominans gör att mensen blir kortare och mindre riklig, men kommer inte ihåg var. Jag fick provera i tre cykler, cykel två börjar nästa vecka... Jag är också intresserad av att höra om de hade några bra idéer, om du vill dela med dig!
Svar på tråden När ska man tycka att mensen är slut?