Mår jättedåligt efter abort
Jag genomgick en abort den 2 mars och mår så fruktansvärt dåligt i min själ. Till att börja med så när jag fick reda på att jag var gravid kände jag enorm lycka trots att det inte var planerat. När jag berättade för min pojkvän fick han panik. Han ville verkligen inte behålla barnet för att han inte känner sig redo för ett barn än. Efter att vi bråkat 5 veckor bestämde jag mig för att tillsist genomgå en abort. Jag blev inte tvingad till det men kände att det var bäst med tanke på att jag inte orkade med bråken som tog så mycket på mitt mående och min ork. Var i v. 11 när jag genomgick aborten, väl där inne satt jag på toan och kände hur någonting hängde ut från mig, tittade ner och såg en dinglande liten klump. Det stack ut ett ben och en liten fot, jag förstod först då vad jag höll på med. Att jag gick från min största önskan om ett barn till att faktiskt sitta där och göra abort. Efter den händelsen har jag mått så sjukt dåligt i min själ, det enda jag tänker på är barn. Drömmer om det lilla fostret jag såg hänga ut från mig. När jag är i närheten av gravida eller småbarn blir jag genast ledsen. Jag vet att jag gjorde det för min partners vilja att inte skaffa barn nu och i efterhand önskar jag bara att jag hade lyssnat på min egen magkänsla om att behålla barnet som jag alltid drömt om. Jag känner mig så förstörd på insidan och vet inte hur jag kommer att kunna gå vidare från att må såhär, har någon tips eller råd som varit i liknande situation?