Bild på mitt snor. Kan jag ha bihåleinflammation?
Alltså det som kommer ur min näsa imponerar. Men jag börjar bli fundersam. Har jag bihåleinflammation?
Alltså det som kommer ur min näsa imponerar. Men jag börjar bli fundersam. Har jag bihåleinflammation?
Seriöst. Vad är detta?
Borde kanske uppsöka läkaren.
Sexigt
Det ser ut som honung så bi-delen stämmer nog. Näsdukarna ska du nog gräva ner i någon håla.
Förstår att dessa reaktioner skulle komma men behöver seriöst hjälp.
Förstår att dessa reaktioner skulle komma men behöver seriöst hjälp.
Tja sådär kan det se ut ibland ja.
Jag får rätt ofta problem med bihålorna men extremt sällan jag behöver någon hjälp mot det. Det går över efter ett tag.
Roligast är när man varit frisk i 3 veckor men känner att att något är kvar i bihålorna och så släpper det helt plötsligt. Då kan det vara helt vitt :)
Sätter det sig i lungorna brukar jag hosta upp bollar som ser ut sådär, det är ännu osexigare men inte heller det behöver behandling. Det går över efter ett tag.
Vad har du för symptom? Ont när du böjer dig fram? Ont i kinder och/eller panna? Feber?
Ja, låter som bihåleinflammation. Om du inte är mer besvärad än så där tycker jag att du ska vänta ut det. Hur många dagar har du varit sjuk?
Kontaktade läkare på nätet, Min Doktor, fick bara utifrån min beskrivning Kåvepenin utskrivet samt nå avsvällande tabletter. Läkaren skrev att det är en bihåleinflammation utan tvekan. Men när jag frågade hur man kan veta det och att det inte är en tandinfektion fick jag svaret att det kunde han inte avgöra utan det behövdes en tandläkare för det. Känns ju väldigt konstigt svar. Först stensäkert och sedan vet han inte. Känns ju väldigt konstigt. För är det en tand så lär väl inte Kåvepenin räcka?
Kontaktade läkare på nätet, Min Doktor, fick bara utifrån min beskrivning Kåvepenin utskrivet samt nå avsvällande tabletter. Läkaren skrev att det är en bihåleinflammation utan tvekan. Men när jag frågade hur man kan veta det och att det inte är en tandinfektion fick jag svaret att det kunde han inte avgöra utan det behövdes en tandläkare för det. Känns ju väldigt konstigt svar. Först stensäkert och sedan vet han inte. Känns ju väldigt konstigt. För är det en tand så lär väl inte Kåvepenin räcka?
Dum fråga kanske men kände mig bättre imorse och snöt klart genomskinligt snor. Men nu på eftermiddagen är det gult igen.
Kan verkligen bihåleinflammation vara så?
Dum fråga kanske men kände mig bättre imorse och snöt klart genomskinligt snor. Men nu på eftermiddagen är det gult igen.
Ofta är det ju så att man snyter vanligt snor mesta tiden och sen de ggr man lyckats få något ur bihålorna så är det helt annan kulör/seghet
Man lär sig känna när det släpper från bihålorna och ibland hjälper det för mig att ha huvudet i olika lägen (framåtböjd) och att snyta med mer/mindre tryck för att lirka loss eländet ur bihålorna.
Oftast är det ju virus och då hjälper ändå inte Kåvepeninet så även om du fått det kan de ta rätt lång tid innan det vänder.
Tack för svar och råd!
Inser att jag varit förskonad från liknande bekymmer därav många säkert dumma frågor.
Har köpt hem nässpray Nasonex som Apoteket tipsade om, struntar i Kåvepenin tills jag känner att det verkligen behövs. Vill inte äta antibiotika i onödan.
Du kan också hålla för näsan, stänga munnen och blåsa som när man tryck-utjämnar öronen. Då brukar man lyckas tvinga luft in i bihålorna och då kan det hjälpa till att få det att släppa lite.
Klokt vänta lite med kåvepeninet. Jag får ofta i bihålorna och endast en gång har jag behövt antibiotika och då blev det så inflammerat att kinden fick en röd varm ring. Då blev det Kåvepenin och då släppte det på 24 timmar så den gången var det verkligen bakterier som fått fäste. Men det var efter en veckas elände med dunkande i tänderna tvivelaktigt snor.
Bihåleinflammation hade du nog märkt av. Du får ont i pannan, tinningen. Under ögonen. Kan inte böja dig utan smärta. Har du det så prova först skölja näsan ett par gånger om dagen med koksalt annars till vc o få penicillin.