• Skrollan16

Gravid citalompram

Hej

Jag äter 10mg citalopram eftersom jag fått panikångest efter en stressig period i vårt familjeliv. Nu misstänker jag att jag är gravid o undrar hur det fungerar om jag äter citalopram? Måste jag ta bort barnet? Vi har två barn sedan innan o ett barn till skulle vi båda vilja ha men orolig för tabletten...

• Svar på tråden Gravid citalompram
  • MeJustMe

Jag äter citalopram och är gravid.

Min BM sa att det var väldigt viktigt att jag Inte slutade ta den. Så det är bara att fortsätta och ta upp det när du pratat med bm.

• Badskum

Fram till sista trimestern är det inga problem. Sen kan barnet bli snabbandat då det föds. Jag trappade ner och slutade i sista trimestern men jag meddelade också förlossningen att jag hade ätit tabletterna.

Viktigt om man slutar att inte sluta tvärt. Jag hade 50mg och trappade ner och när jag låg på 10 sa doktorn att samma mängd frisätts i kroppen manuellt av en promenad.

• Lynxsa

Andra graviditeteten på Citalopram 20 mg. Ingen större fara enligt sjukvården.

Dottern hade lite svårt att syresätta sig första dygnet men inga andra problem. Vi var tvungna att vara kvar på bb för de ville ha koll på henne men det var bestämt innan förlossningen. Kommer bli så i sommar också när det är dax för nästa förlossning.

Svar på tråden Gravid citalompram