• Hmm666

sex med andra utanför förhållandet...

Jag har haft ett förhållande med en tjej ett tag men nu har hon hamnat i en depression.

Tycker självklart otroligt synd om henne och vill inte lämna henne,.

Men detta med sexet är ju som helt bortblåst och jag är ju en som älskar sex helst flera ggr om dagen.

Tänkte kolla här om någon har samma problem känner att jag inte klara mig utan sex längre vad f*#n ska man göra?

• Svar på tråden sex med andra utanför förhållandet...
  • Anonym (Man)

Runka.

Eller prata med din partner om öppet förhållande. Att vara otrogen mot henne är som att pissa på henne.

Älskar du henne så är man inte otrogen mot henne.

• Anonym (dont)

Tufft läge och jag kan förstå att otrohet känns som en trevlig lösning, du får behålla din partner och får tömma. Problemet är att det oftast är en falsk lösning som sabbar mer än vad man tror. I samma sekund som du är otrogen så är ditt förhållande så som du känner till det över, det som är kvar är ett förljuget skal som bara existerar så länge lögnen inte kommer fram. Och skulle den komma fram så kan jag garantera dig att du kommer ångra det. Du kan ju själv tänka ut vad en sån sak kommer göra med din partner som redan är deprimerad. En sån sak vill du inte ha på ditt samvete,

Jag tror att en bättre approach är att prata med din partner även om det tar emot att ta upp en sån fråga när hon är deppig, men et förhållande handlar trotts allt om bådas välmående inte bara den enas. Hon borde också kunna förstå att du inte kan vara utan sex hur länge som helst. Men gör inte misstaget som så många gör att tro att du bara skyddar din partner från otrevligheter genom att hellre knulla bakom hennes rygg, det är inget annat än självlögner.

Om ni inte kan prata med varandra ta hjälp av någon utomstående, parterapi till exempel.

• Anonym (Utlandssvensk)

Be henne ga till en psykolog. Finns ocksa mediciner for sant.

Forstor inte varfor det fortfatande finns ett sant stigma om depressioner. Det ar den vanligaste "sjukdommen" som ar den lattaste att losa.

Och ja, jag vet var jag snackar om for jag har gatt pa antidepressiva piller i flera ar och har ett kanon bra sex liv. Dock passar inte alla mediciner till alla sa man far prova sig fram. Den forsta medicinen jag tog gjorde mig allt annat an kat.

• Anonym (Vad)

Är du sexberoende?Sök hjälp då.

• Anonym (Greetings nine)
    petersex skrev 2017-04-12 17:30:56 följande:

Man lämnar inte en deprimerad person, stå ut tills det blivet bättre.

Det där är bullshit. Jag väntade i tjugo år och det blev inte bättre.
  • Hmm666

Det är ju inte som att det har hållit på i en vecka direkt.

Så frågan är ju bara hur länge man kan stå ut.

Vill ju inget hellre än att krypa upp mellan benen på en tjej och smaka på henne.

• Anonym (Man)
    Hmm666 skrev 2017-04-12 19:01:23 följande:

Det är ju inte som att det har hållit på i en vecka direkt.

Så frågan är ju bara hur länge man kan stå ut.

Vill ju inget hellre än att krypa upp mellan benen på en tjej och smaka på henne.

Ja men gör slut då.
  • Hmm666

Jag är nog inte mer sexberoende än någon annan.

Men att knulla en gång på typ 6 månader och det kändes mest som,,, ja vet inte ens hur jag ska beskriva det. Ja det är helt klart för sällan för mig.

• Anonym (Hagrid)

Hela tanken att det händer något magiskt vid sex som på något sätt skulle skända eller förstöra förhållandet är nån kvarleva från när kristendomen höll oss i sitt grepp. Frigör dina tankar så inser du snart att en relation knappast står och faller med att du runkar själv, med någon annan eller i någon annan. Sex är ett grundläggande behov och det är klart att du behöver tömma ibland. Nu är ju säkert hon fast i tanken om monogami och sexuell helighet och skulle säkert blir mycket ledsen och så om du förslog ett öppet förhållande eller berättade att du var otrogen i det här läget. Ännu ledsnare skulle hon bli om du lämnade henne i hennes svåra tid. Och varför skulle du om du älskar henne? Sex är inte kärlek och kärlek är inte sex. Man kan blanda ihop det men man måste inte. 

Så hur löser man då detta? Ja, ligg och tig förslår jag. Det är det enda rätta. Och få inte dåligt samvete och berätta det för henne. Det är ditt ok att bära. Dina behov och ditt ansvar. 
    Det är verkligen som de säger att det man inte vet lider man inte av. Men var riktigt diskret bara, Tänk igenom allt före så du inte lämnar några spår och ändra inget beteende så att du väcker misstänksamhet. Framförallt så låt det inte stjäla tid från er utan ta av din egentid annars är det bara taskigt. Men om du spelar golf eller dricker öl med polarna eller dunkar på nån annan spelar rent objektivt ingen roll. 

Svar på tråden sex med andra utanför förhållandet...