• AdriansS

Vilken oro! Blir heltokig! Hjälp nån ????

Har enligt grav appen och beräkning från när ja hade ägglossning kommit fram till att jag är i vecka 4+6 idag !

Var på vul idag då ja oroa mej för mycket för att ja hade 1 missfall runt förra sommaren och 1 i vintras..

Men det lugnade mej inte alls !

Han såg inget foster.?

Han såg vätska runt om kring typ.

Och möööjligtvis något som skulle kunna vara gulsäcken.

Och en ganska tjock slemhinna.

Har inte haft någon blödning men väldig värk i ljumskar som strålar ner i låren typ

Fick göra ett blodprov idag och ska göra ett imorgon..

Men e det någon som varit med om detta? Och som senare sett fostret ?

Var det för tisigt med vul i denna veckan ?

Usch helt plötsligt känner ja mej jätte nere och går och inbillar mej att 6 stycken gravtest säkert ljugit för mej ????????

• Svar på tråden Vilken oro! Blir heltokig! Hjälp nån ????
  • Treansresa

I 4+6 såg jag hinnsäck och gulekroppen. I 6+2 ett foster med hjärta. Jag skulle tippa på att det är förtidigt. Räcker med 2-3 dagar senare äl så syns det inget:( dom rekommenderar inte vul före v 8-9 just pga detta.

Lycka till! Förstår din oro!

• AdriansS
    Treansresa skrev 2017-04-11 17:28:19 följande:

I 4+6 såg jag hinnsäck och gulekroppen. I 6+2 ett foster med hjärta. Jag skulle tippa på att det är förtidigt. Räcker med 2-3 dagar senare äl så syns det inget:( dom rekommenderar inte vul före v 8-9 just pga detta.

Lycka till! Förstår din oro!

Tack för ditt svar, hoppas verkligen på att det bara var för tidigt.. mår ju liksom lite illa emellanåt huvudvärk och molvärk typ . Håller tummarna ????????
    ????
  • Delilah2001

Så tidigt kan det vara vilket som! Förstår din oro, har själv haft två missfall.

Jag har aldrig gjort ultraljud så tidigt, men två gånger i vecka 6+1. Ena gången fanns hjärtslag, men inte andra. Båda graviditeterna gick dock bra. Kan skilja mycket på bara någon dag så tidigt.

Tycker du ska vänta minst två veckor och gör sen ett nytt ultraljud.

• gruvan

Jag gjorde vul i v 6+3 pga en mindre blödning och jag hade fått mf tre månader tidigare. Det syntes inget foster, bara hinnsäck och gulesäck. Hinnsäcken var iaf rätt storlek för den veckan. Gjorde ett nytt vul i v 8 och då såg man en liten klump med ett tickande hjärta. Fick en ny blödning i v 10 och gjorde vul igen. Då syntes huvud, kropp och hjärta. Efter det fick jag inga fler blödningar, tack och lov! Det lilla fostret är nu 10 månader. <3 Jag vet hur orolig man är men jag tror mer på att det var för tidigt för att se ett foster än att det är ett mf/ma. Håller tummarna! Lycka till!

• EpicNurse

Låter helt normalt. Ser det där varje dag hos alla som gör för tidiga ultraljud. Innan v 6+0 ska man inte förvänta sig att se något foster. Ibland syns det men ofta inte.

Man brukar inte ta blodprov i den situation utan bara göra att nytt ul nån vecka senare!

• Snuttis2

Den här bilden tog jag när jag var på VUL medans jag väntade på läkaren. Detta är tabellen som läkarna går efter lite grann när det gäller hur stor foster och hinnsäck ska vara i en viss vecka!:)

Enjoy!

• AdriansS
    Delilah2001 skrev 2017-04-11 17:46:21 följande:

Så tidigt kan det vara vilket som! Förstår din oro, har själv haft två missfall.

Jag har aldrig gjort ultraljud så tidigt, men två gånger i vecka 6+1. Ena gången fanns hjärtslag, men inte andra. Båda graviditeterna gick dock bra. Kan skilja mycket på bara någon dag så tidigt.

Tycker du ska vänta minst två veckor och gör sen ett nytt ultraljud.

Gjort blosprpb igår som visade gravid och gjorde ett idag.. så bara att vänta till imorgon och se så att det stiger sa gyn.. hemskt att vänta men började få molvärken tillbaka och bara hoppas hoppas att allt är okej där inne..

Tack så hemskt för alla fina kommentarer.. bar nog lugnat ner mej en aning :)
  • AdriansS
    gruvan skrev 2017-04-11 18:21:49 följande:

Jag gjorde vul i v 6+3 pga en mindre blödning och jag hade fått mf tre månader tidigare. Det syntes inget foster, bara hinnsäck och gulesäck. Hinnsäcken var iaf rätt storlek för den veckan. Gjorde ett nytt vul i v 8 och då såg man en liten klump med ett tickande hjärta. Fick en ny blödning i v 10 och gjorde vul igen. Då syntes huvud, kropp och hjärta. Efter det fick jag inga fler blödningar, tack och lov! Det lilla fostret är nu 10 månader. <3 Jag vet hur orolig man är men jag tror mer på att det var för tidigt för att se ett foster än att det är ett mf/ma. Håller tummarna! Lycka till!

Tack för kommentaren.. Den lugnar mej en aning =)))
  • AdriansS
    EpicNurse skrev 2017-04-11 19:32:25 följande:

Låter helt normalt. Ser det där varje dag hos alla som gör för tidiga ultraljud. Innan v 6+0 ska man inte förvänta sig att se något foster. Ibland syns det men ofta inte.

Man brukar inte ta blodprov i den situation utan bara göra att nytt ul nån vecka senare!

Blodprovet visade att ja var gravid men gjort ett till idag så får vänta till imorgon och se.. sen möjligtvis vänta på ett vul igen..
  • EpicNurse
    AdriansS skrev 2017-04-12 14:36:36 följande:

Blodprovet visade att ja var gravid men gjort ett till idag så får vänta till imorgon och se.. sen möjligtvis vänta på ett vul igen..

Ja precis, det är ju stegringen av värdet som är det viktiga :)
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • AdriansS
    EpicNurse skrev 2017-04-12 16:16:37 följande:

Ja precis, det är ju stegringen av värdet som är det viktiga :)

Ja precis, hoppas bara det stiger..:))
  • AdriansS
    AdriansS skrev 2017-04-12 21:35:23 följande:

Ja precis, hoppas bara det stiger..:))

Hcg provet ja tog den 11/4 låg på 1200 IU/L

Och tills 12/4 hade det stigit till 1700.. Men fortfarande sund inget foster!?

Ha trodde på en normal graviditet då det inte kommit någon blödning eller smärta så sätt.. va ska ja tänka ????
Svar på tråden Vilken oro! Blir heltokig! Hjälp nån ????