• klariis

Packa inför USA - nybliven mamma behöver hjälp

Jag ska åka till Kalifornien nästa vecka med min 5 månaders bebis. Jag har några undringar.

Får man packa kläder eller liknande i vagnväskan, eller måste det endast vara vagnen? För vagnväskan behöver man ju inte betala för så hade varit smidigt

Sen har jag liggdel på min bugaboo - det är ju jättevarmt i Kalifornien, ska man ta bort "locket" från vagnen eller ska man ha det där för att skydda från solen eller blir det för varmt?

Tack på förhand

• Svar på tråden Packa inför USA - nybliven mamma behöver hjälp
  • Emizz80

De var i min by i måndags, härlig familj o jätteduktiga. Jag hade också blivit arg om jag sliter som ett djur för liten peng o nån snor mitt barns cykel.

• Dixie

Det brukar stå att man inte får packa ngt mer än vagnen i vagnväskan - men sen vet jag inte hur noga de kollar......

Är det jättevarmt i Kalifornien nu? Kommer ni att promenera ute mycket? Min upplevelse är att i USA går man inte särskilt mycket utomhus

• Ruter

Jag skulle inte packa kläder i vagnväskan. Däremot brukar vi lägga i blöjpaketeti den väskan och ingen som klagat än. Den här resan kommer vi även ha en ståplatta med oss som får ligga i väskan men tillhör ju typ vagnen.

Angående locket du kan inte köpa nåt typ av solskydd då? Jag personligen tycker inte om solparaplyerna utan har kört mer med solskärm liknande detta. www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnstillbehor/skydd/solskydd/dooky-barnvagnsgardin-svart&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=102&gclid=CjwKEAjwoLfHBRD_jLW93remyAQSJABIygGpo5GM2cVz26hE0ORD9jRl_QP8BJ05_D-o3FcvwMqpnBoC8Nzw_wcB

www.littlekidscorner.se/barnvagnar/ovrigt-2/solskydd-till-barnvagn-playshoes&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link

Bara att tänka på att det kan komma in luft från sidorna man inte täpper till helt över sufletten.

• 2009

Vi brukar lägga ner ett blöjpaket och ev lite kläder i vagnsväskan (har en pram pack) och än är det ingen som klagat :) Men det är nog inte värt att chansa och packa för mycket där och behöva packa om på flygplatsen. Vagn har jag inga bra tips, vi åkte första gången när vår kille var strax över året och då hade vi en Thule chariot till honom med meshpaneler på sidorna och solskydd som gick att dra nästan hela vägen ner.

• Anonym (Minnie)
    Jag brukar packa blöjpaket, wet wipes, och ibland lagt ner matburkar också också. Aldrig någon som påpekat något.(jag har rest mkt med barnen)

Angående locket skulle jag inte köra på det utan ha parasoll eller solkeps/solskärm, solgardin och/eller UV-filt. Eftersom du har Bugaboo så finns ju deras solsuflett som verkar jättepraktiskt med vädringshål men som går att täcka över hela liggdelen. Jag skulle köpa en sådan...

Sen tycker jag UV-filt överlag är fantastiskt på resa och även här i Sverige när man är i solen. Det finns ett märke som heter Aussies finest vars filtar är i skönt svalt material, är stora (tex bra vid amning) men tar väldigt liten plats ihopvikta och har UV skydd 50. Mina barn som nu börjar bli större har dessa fortfarande som sina favoritfiltar. Det finns ju även andra märken med UV-filtar. 
Svar på tråden Packa inför USA - nybliven mamma behöver hjälp