• Anonym (Suck!)

Irreterande

Jag har en fd kompis som vägrar att hämta sina 50-60 kartonger i mina förråd, fd kompisen säger att jag ska slänga alla kartonger, men kan inte göra de.

Hur skulle ni göra? Kan man polis anmäla detta eller ska jag verkligen bara slänga alla fd kompisens saker??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-12 06:53
    Hon har ju hela sitt hem i kartongerna ju, fattar inte att hon bara kan strunta i alla sina kartonger. Min fd kompis säger att hon ingen hjälp får att hämta dom, men hjälp med allting annat har hon fått med flytta möbler och annat. Fattar inte hur man bara kan låta bli sitt hem.

Hon säger att jag ska slänga allt, men varför känns det så fel att göra de?

• Svar på tråden Irreterande
  • Anonym (PP)

är det alltså saker i kartongerna, inte bara tomma kartonger? Varför säger kompisen det ska slängas? Finns det inget av värde där som kompisen skulle sakna? Mår kompisen inte bra? Kan du kontakta kompisens föräldrar? 

• Anonym (Stina)

Enkelt, släng skiten

• Anonym (Suck!)

Jag har kontaktat fd kompisens mamma, men inget händer.
    Jo, fd kompisen har massa värdefulla saker i kartongerna.

• Anonym (Suck!)
    Anonym (Stina) skrev 2017-04-12 06:46:07 följande:

Enkelt, släng skiten

Ja, snart gör jag så faktiskt, men känns så fel alltihopa, hon har ju nästan hela sitt hem i dom.
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (PP) skrev 2017-04-12 06:42:51 följande:

är det alltså saker i kartongerna, inte bara tomma kartonger? Varför säger kompisen det ska slängas? Finns det inget av värde där som kompisen skulle sakna? Mår kompisen inte bra? Kan du kontakta kompisens föräldrar? 

Jag har kontaktat fd kompisens mamma, men inget händer.
    Jo, fd kompisen har massa värdefulla saker i kartongerna.
  • Anonym (PP)

är kompisen kanske sådan att hon är oförmågan att ta tag i praktiska saker? Var bor hon nu då? Vad lever hon av/med (möbler osv)? 

Skicka ett formellt brev till både kompisen och föräldrarna och säg att kommer ingen och hämtar före XX-datum, så slänger jag/ger bort allt till Röda Korset/ säljer sakerna 

• Anonym (Vad är problemet)

Om kompisen inte vill ha grejerna, så går du igenom lådorna, tar det du vill ha och lägger ut resten på blocket. Det som inte säljs slänger du eller skänker bort (finns gott om bytes/bortskänkesgrupper på t ex Facebook). Klart!

• Kjell2
    Anonym (Suck!) skrev 2017-04-12 06:38:44 följande:

Jag har en fd kompis som vägrar att hämta sina 50-60 kartonger i mina förråd, fd kompisen säger att jag ska slänga alla kartonger, men kan inte göra de.

Hur skulle ni göra? Kan man polis anmäla detta eller ska jag verkligen bara slänga alla fd kompisens saker??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-12 06:53

Hon har ju hela sitt hem i kartongerna ju, fattar inte att hon bara kan strunta i alla sina kartonger. Min fd kompis säger att hon ingen hjälp får att hämta dom, men hjälp med allting annat har hon fått med flytta möbler och annat. Fattar inte hur man bara kan låta bli sitt hem.

Hon säger att jag ska slänga allt, men varför känns det så fel att göra de?

Släng inte utan ett väldigt tydligt godkännande av ägaren.

Vänd er till kronofogden, särskild handräckning, för att få hjälp att få bort lådorna.
  • Carambolan

Är det möjligen så att hon inte har någonstans att flytta dem till?

• Anonym (Blocket)

Lägg ut en annons på blocket och säg att folk kan komma och plocka gratis.

• MajaVira

Du ska INTE kasta grejerna, sälja dem på blocket eller ge bort dem till någon annan.

Kontakta Kronofogden istället:

https://www.kronofogden.se/Vanlighandrackning.html#

Svar på tråden Irreterande