Lofers skrev 2017-08-24 22:01:34 följande:
Jag har fått plus efter en insättning, men det övergick till minus och mens efter bara några dagar. Alla andra återföringar har varit negativa. Det var jag som frågade om ERA-test, och vår läkare tyckte det kunde vara ett logiskt nästa steg efter så många misslyckanden.
Jag har inte tänkt testa mig efter avslutad antibiotikabehandling. Har du? Det kanske kommer kännas aktuellt om vi gör ytterligare några återföringar utan resultat, men har inte tänkt att testa igen direkt efter behandlingen.
Förstår din känsla att inte vilja sätta tillbaka embryon i onödan, om det finns något mer man kan göra. Jag har också hört att de ska vara duktiga på hysteroskopi i Aten. Penny på Serum nämnde det när vi var där. Får jag fråga om du har gjort någon undersökning där de rekommenderade hysteroskopi, eller hur kom du fram till det som nästa steg?
Tappar också hoppet ofta samtidigt som man ju hoppas jättemycket. Är verkligen jobbigt att gå igenom detta och leva med ovissheten hela tiden. Håller tummarna för att det går bra för oss båda snart!
Jobbigt med plus som blir till minus. Har hänt mig också flera gånger

Har inte tänkt på ERA-test, hade fått för mig att det bara görs om man aldrig fått något embryo att ens börja fästa. Men jag har antagligen fel ang det. Borde kanske göra ett sånt test ändå. Var ska du göra det någonstans?
Nej, jag tror inte jag ska testa om mig. Men känns nästan onödigt att äta antibiotika om infektionen ändå inte går bort. På ett sätt är jag ju ändå lite nyfiken på att testa om det försvunnit. Men jag pallar nog inte att äta massa antibiotika igen..
Ja, jag har också hört att Serum är duktiga på hysteroskopi. De gör även det som kallas för implantation cuts för att öka chanserna. Därav tänker jag göra den där och inte hemma. Det var Serum som rekommenderade en hysteroskopi eftersom jag har många minus i bagaget, lite spottings innan mens samt konstaterad infektion på mensblodstestet. Även Dr D rekommenderade en hysteroskopi när jag pratade med honom, eftersom jag haft så många kemiska graviditeter. Hoppas ju innerligt att det här är det som får det att funka.. Men svårt att uppbåda hopp, som sagt. Har du funderat på ytterligare immunutredning i Aten?
Håller tummarna för oss!