• lessman

Ensam Påsk igen

Nu blir det en ensam påsk igen, och jag längtar redan till tisdagen. Jag har inga vänner, och de flesta svenskar kan inte umgås utan att det ska drickas. Gud vad jag hatar den sk tönttraditionen, att det alltid ska drickas så fort man ska umgås. (alkohol alltså). jag verkligen hatar det,
    det blir till att låsa in sig, dra ner persiennerna, o äta o sova, och drömma om ngt som aldrig kommer att bli mitt, vadå rättvist liv, sure, lick my ass, nothing is fair, not for me. brorsan fick precis allt, medans jag blev blåst på allt, jävla skitlv.

• Svar på tråden Ensam Påsk igen
  • Filuren88

Åk hem till mor och far din, gå en påsklunk eller varför inte spexa till det med släkten? Laga lite mat och bjud in släkt eller åk bort. Livet blir inte bättre än man gör det, det är inte synd om dig! Det är bara ditt uppdrag att själv komma på vad du vill göra, och se sen till att få det gjort! Ibland får man försöka att se ljuspunkterna i det negativa och ta tag i saker och vända det till något positivt! Man får inget gratis här i livet, man måste kämpa lite. Håll ut och försök tänk positivt så ska dubse att det vänder snart

• Monchichier

Börja spela ett onlinespel där du kan gå med i en spelgrupp. Då skaffar du dig både vänner och något att göra

• Wazp

Känns ju konstigt att du ska behöva vara ensam, du som är en sådan glad och framåt människa som sprider så mycket glädje omkring dig...

• lessman

var det ett försök till att vara ironisk nu wazp, så misslyckades du med det.  min far är död sedan länge och jag pratar inte längre med min mor som alltid behandlat mig som en 8årig unge som inte kan tänka själv, ja enligt morsan så visste jag inte ens vad jag skulle säga i olika situationer, det skulle hon förklara  allting, även som vuxen sa HON alltid, säg så o så oså o så. jag orkar inte ha en morsa som alltid var en översittartyp som sket alltid i vad jag tyckt e om precis allting, och började tom att bestämma i min lägenhet hur jag skulle ha allting, man orkar bara inte mer av såna människor. Hon får sig själv. Resten av släkten bor i en annan del av landet och kommer inte hit för minskull, o brorsan har fullt upp med sin familj. Allting är inte så bara att ordna till det som man vill bara får att du tror så, verkligheten funkar inte så.

• TerraNova

När ska du rycka upp dig och ta ansvar för ditt eget liv och hur du mår ? Du hänger på familjeliv och startar den ena tråden efter den andra med bittra självömkande inlägg istället för att göra något konstruktivt. Man känner redan när man läser bland rubrikerna vilka inlägg som är dina för du sprider en mycket negativ energi runt dig. Det finns människor som har det mycket värre än du. Faktiskt. Den där offerkoftan har växt fast runt dig tror jag.... ingen annan än du kan göra ditt liv bättre och du vill inte.

Tycker för övrigt att wazp lyckades utmärkt med att få till en mycket bra poäng...

• lessman

vad jag har förstått så är detta forum till endAST  för kärrin gar och tanter som inte mår så bra. men ve den kan som tycker  att han inte har det så bra o mår dåligt emellanåt, han får det inte lätt. det har jag minssan märkt. gnälltanter.

• Mandel

Kan du inte prova att bjuda in några arbetskamrater på en enklare påsklunch?
    Då behöver du inte servera alkohol och ingen förväntar sig heller att det ska vara alkohol till lunch.
    Påskfika för arbetskamrater eller några grannar?
    Börja med sådant som man traditionellt inte dricker alkohol vid.

Behöver du folk att bjuda så får du kanske börja lite innan påsk för att bygga upp en vänkrets.
    Arbete, studier, fritidsintressen, grannar osv.

Just högtider är svårt för då umgås folk oftast med släkten/familjen och sina närmsta vänner så man måste liksom komma in i vänkretsen innan påsk för att kunna vara med. Samma med jul och midsommar.

I år vet du vilken trist påsk du förmodligen får så ha det med i tankarna när du nu sätter upp mål för att nå till ett bra firande med någon/några vänner nästa år!
    Gör en plan för hur du ska träffa folk. Sätt delmål osv.

Lycka till!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Wazp
    lessman skrev 2017-04-13 11:06:51 följande:

vad jag har förstått så är detta forum till endAST  för kärrin gar och tanter som inte mår så bra. men ve den kan som tycker  att han inte har det så bra o mår dåligt emellanåt, han får det inte lätt. det har jag minssan märkt. gnälltanter.

Kasta inte sten i glashus nu. Den största gnällkärringen här inne är du
Svar på tråden Ensam Påsk igen