• lessman

Ensam Påsk igen

Nu blir det en ensam påsk igen, och jag längtar redan till tisdagen. Jag har inga vänner, och de flesta svenskar kan inte umgås utan att det ska drickas. Gud vad jag hatar den sk tönttraditionen, att det alltid ska drickas så fort man ska umgås. (alkohol alltså). jag verkligen hatar det,
    det blir till att låsa in sig, dra ner persiennerna, o äta o sova, och drömma om ngt som aldrig kommer att bli mitt, vadå rättvist liv, sure, lick my ass, nothing is fair, not for me. brorsan fick precis allt, medans jag blev blåst på allt, jävla skitlv.

• Svar på tråden Ensam Påsk igen
  • lessman

du kan g e fan i att svara mig alls, din avundsjuka fan, jag vet var skon klämmer, och vad du än försöker med så går i alla fall inte jag på dina lögner vad än du visar upp...redan 2 misslyckade försök som jag inte går på...livet är härligt.
    krånglande hissar och fel på datorer bottnar bara i ren jävla avundsjuka...

• Wazp

Vad menar du att jag är avundsjuk på? Vilka lögner? Kan du komma fram ur ditt förvirrade tillstånd och tala klarspråk?

• TerraNova

Undrar om inte lessman har vanföreställningar...

Och Jo..forumet är till för både gnällande män och kärringar. Skillnaden är att du är den största gnällkärringen här som startar inte bara en tråd utan hur många som helst... folk tröttnar...och förstår varför du är ensam. Alla utom du förstår det.

• Wazp
    lessman skrev 2017-04-13 17:43:52 följande:

jag skiter i vad du tycker

Väntar fortfarande på svar på de frågorna jag ställde dig...
  • Joo3221414

SÖK HJÄLP FFS. Ingen orkar ens försöka nå mer. Du lyssnar ju aldrig ens på vad någon säger, så vad gör du ens här?!

• 8airam8

Oj. Krånglande hissar och trasiga datorer som bottnar i någons avundsjuka. Du lessman, du behöver prata med en doktor. På riktigt alltså. Låter som paranoida vanföreställningar.

• Avenia
    lessman skrev 2017-04-13 07:26:42 följande:

var det ett försök till att vara ironisk nu wazp, så misslyckades du med det.  min far är död sedan länge och jag pratar inte längre med min mor som alltid behandlat mig som en 8årig unge som inte kan tänka själv, ja enligt morsan så visste jag inte ens vad jag skulle säga i olika situationer, det skulle hon förklara  allting, även som vuxen sa HON alltid, säg så o så oså o så. jag orkar inte ha en morsa som alltid var en översittartyp som sket alltid i vad jag tyckt e om precis allting, och började tom att bestämma i min lägenhet hur jag skulle ha allting, man orkar bara inte mer av såna människor. Hon får sig själv. Resten av släkten bor i en annan del av landet och kommer inte hit för minskull, o brorsan har fullt upp med sin familj. Allting är inte så bara att ordna till det som man vill bara får att du tror så, verkligheten funkar inte så.

Jag tror du skulle må bra av att prata med kurator eller psykolog. Det verkar finnas grejer i ditt förflutna, speciellt med din mor, som fortfarande gnager och i hög grad påverkar din tillvaro.
  • lessman

Jag glömde förtydliga att det är saker som sker på jobbet, och det märks mer o mer att det är ngn som är jävligt avundsjuk och jag tänker inte säga på vad, eller vem som är det, jag vet, men säger det inte, men de senaste sakerna är väldigt genomskådade.

• Aniiee

Lessman, vet du en sak? Jag tycker uppriktigt synd om dig.

Ordningen återställd
  • fluu

Känner inga som så ofta är nykterister som just unga svenskar... Men det är ju synd att du upplever dig ensam. Fira med familjen eller gå med i ett socialt sammanhang.

Och yay att du är tbx,Annie!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Glinda från Oz

Fast du har skrivit så otrevliga svar lessman tänkte jag svara ordentligt.

Kolla om UNF/IOGT (det är en nykterhetsorganisation) har någon form av påskfirande där du bor. Är du det minsta intresserad av kyrkan kan du gå på gudstjänst och dricka kyrkkaffe efteråt.

Om du vill ha vänner till nästa påsk, så engagera dig i något du gillar, någon förening, välgörenhet, kurs eller liknande. Eftersom du vill umgås med andra som inte dricker rekommenderar jag UNF/IOGT, de anordnar väldigt mycket olika aktiviteter och det kostar bara 150 kronor/år att vara medlem.

Släpp det där med din bror, även om det skulle vara sant att han gynnats på olika vis förlorar du bara på att älta det. Du måste bygga upp ditt eget liv för att må bra utan att titta på alla andra.

• Aniiee
    fluu skrev 2017-04-14 01:23:40 följande:

Och yay att du är tbx,Annie!

Oh, yessssssssss =P
    Ordningen återställd
  • Aniiee
    Glinda från Oz skrev 2017-04-14 01:43:23 följande:

Fast du har skrivit så otrevliga svar lessman tänkte jag svara ordentligt.

Kolla om UNF/IOGT (det är en nykterhetsorganisation) har någon form av påskfirande där du bor. Är du det minsta intresserad av kyrkan kan du gå på gudstjänst och dricka kyrkkaffe efteråt.

Om du vill ha vänner till nästa påsk, så engagera dig i något du gillar, någon förening, välgörenhet, kurs eller liknande. Eftersom du vill umgås med andra som inte dricker rekommenderar jag UNF/IOGT, de anordnar väldigt mycket olika aktiviteter och det kostar bara 150 kronor/år att vara medlem.

Släpp det där med din bror, även om det skulle vara sant att han gynnats på olika vis förlorar du bara på att älta det. Du måste bygga upp ditt eget liv för att må bra utan att titta på alla andra.

Är inte UNF en ungdomsorganisation?
    Ordningen återställd
  • Glinda från Oz
    Aniiee skrev 2017-04-14 01:46:46 följande:

Är inte UNF en ungdomsorganisation?

Det är för folk upp till 25 år, då man fyller 26 blir man automatiskt förflyttad till IOGT. Jag vet ju inte hur gammal lessman är därför skrev jag UNF/IOGT.
Svar på tråden Ensam Påsk igen