Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Säljare ljuger för mäklare om fel på hus

Ha, om bara en part ljuger- luxury!

Både säljaren och mäklaren ljög om en lägenhet vi köpte. Innan vi fick riva kontraktet p.g.a. felaktig beskrivning.

Tappade helt sugen på att kolla ny bostad efter det, och när vi berättade vår lilla klagovisa kröp det ju fram att ungefär var tredje person jag är bekant med har fått riva upp ett kontrakt någon gång i livet p.g.a. oseriösa säljare /mäklare.

Så man ska vara kritisk, och få en oberoende besiktning gjord. Det är en liten summa i det stora hela.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Themis
    Majala skrev 2017-04-13 16:47:35 följande:
    Oj! Bor du i någon större stad då? För där jag bor skulle de inte få många jobbchanser på det sättet. Besiktning ska såklart göras så länge hon går med på att sänka priset efter felen som kommer fram.
    Nja, en mellanstor stad men jag trodde faktiskt inte att en stor mäklarfirma kunde bete sig så klumpigt.

Vi ville få loss vår handpenning snabbt som ögat eftersom vi just då inte bestämt oss för om vi skulle buda på ett nytt objekt. Men det var först när vi började bli besvärliga med juridiskt ombud (har en i familjen, mycket praktiskt) som de hostade upp pengarna, samt betalade våra besiktningskostnader. 

(dvs de erkände rakt av att de gjort fel)
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
Svar på tråden Säljare ljuger för mäklare om fel på hus