• KiwiArtist

Pojkvän vill gå på strippklubb

Hej! Detta är första gången jag skriver i detta forum, behöver hjälp med att förstå detta eftersom detta låter så bisarrt för mig....

I Maj så skall jag och min pojkvän + en tjej och kill - kompis åka till Tyskland på ett event.

Eftersom det är lagligt med strippklubbar i Tyskland så tycker min BF att han och killkompisen, som varit singel ett par månader borde få gå på strippklubb.

Han har sagt till mig att han vill inte gå på strippklubb för sin egen skull, utan det är för att den här killkompisen varit singel ett tag, plus att han tycker att det är en once in a life time opportunity, fair enough, men det hade varit en helt annan sak om han inte hade haft mig?

Man går ju för fan inte på strippklubb för att umgås?

Jag svarade lite drygt och spydigt att han inte behövde va ihop med mig om detta nu var så viktigt för honom eftersom jag tog väldigt illa vid mig av detta, vilket gjorde honom arg och det hela utvecklades till ett enda stort tjafs.

Till slut så säger han att det bara var på skämt och att han och kompisen såklart aldrig tänkt gå på strippklubb, men jag köper det inte. Då hade han väl inte spenderat nästan en timme på att argumentera varför dem borde få gå?

Varför ska han ha rätt att gå på strippklubb när jag inte känner samma begär/behov av att gå på manlig strippklubb.

Gå på strippklubb var inte det första som dök upp i mitt huvud för denna resa, hade han sagt något om detta innan så hade jag nog struntat i att följa med...

Personligen så blev jag jävligt besviken av det hela och det känns så omoget...
    En del fantasier kanske kan förbli fantasier? 

Vad tycker ni? Är jag för känslig och gammaldags?

jag tycker bara att det ska finnas respekt i ett förhållande och att man inte bara tar saker för givet....

Less
  • Svar på tråden Pojkvän vill gå på strippklubb
  • Anonym (Elvira)
    Anonym (A) skrev 2017-04-13 15:31:00 följande:

Fan vad bra. Precis så är det. 

Tack. Kärlek till alla som får höra att dom är mesiga och "svartsjuka" och borde vara precis som helt andra tjejer med helt andra känslor. Era killar (eller flickvänner, jag har haft en lika okänslig flickvän som ts kille-aldrig mer!) har valt just er. Vill dom va ihop med tjejer som tycker att strippklubbar är normalt och "lite kul", osv och så får dom skaffa dom tjejerna och sluta försöka straffa er för dom ni är.

NI är underbara, vackra, fantastiska och unika och det finns både killar och tjejer därute som skulle kunna älska er för dom ni är. Låt ingen läxa upp er för att ni inte är som dom.

Ni är underbara för att ni är ni.

<3
  • Femhenist

Utifrån att ni två har ett förhållande så finns inget absolut rätt eller fel i att gå på strippklubb. Jag kan köpa att man har moraliska aspekter på att det där jobbar människor som i någon mån säljer sig, men jag mår i princip lika dåligt när en ung osäker telefonförsäljare som jobbar för 8000 i månaden ringer och försöker sälja något skit. Men jag uppfattar som att din vinkel här var att han inte ska få stånd av andra tjejer än dig, så vi släpper den vinkeln.

Innan ni tar detta vidare så tänker jag att ni måste bestämma vad som är OK och inte. Skulle det vara OK för dig att gå på Chippendales eller Ladies Night? Får ni kolla porr på var sitt håll? Får ni umgås på tu man hand med en vän av motsatt kön?

• Anonym (Elvira)
    Femhenist skrev 2017-04-13 15:49:08 följande:

Utifrån att ni två har ett förhållande så finns inget absolut rätt eller fel i att gå på strippklubb. Jag kan köpa att man har moraliska aspekter på att det där jobbar människor som i någon mån säljer sig, men jag mår i princip lika dåligt när en ung osäker telefonförsäljare som jobbar för 8000 i månaden ringer och försöker sälja något skit. Men jag uppfattar som att din vinkel här var att han inte ska få stånd av andra tjejer än dig, så vi släpper den vinkeln.

Innan ni tar detta vidare så tänker jag att ni måste bestämma vad som är OK och inte. Skulle det vara OK för dig att gå på Chippendales eller Ladies Night? Får ni kolla porr på var sitt håll? Får ni umgås på tu man hand med en vän av motsatt kön?

Ja, det gick ju så bra när ts sa vad hon tyckte Inte var ok. Diskussionen har ju redan varit, först bråkade han om det och sen påstod han att han skämtade (!)

Ts har rätt i att han är omogen och det är slöseri med ens dyrbara liv att ödsla mer energi på personer som honom som inte respekterar sin partners känslor ELLER är ärliga. Man kan inte bara säga att man skämtat efter att ha slagits för något i 2 timmar.

Hon skrev även att hon själv inte vill gå på strippklubb. Jag tror inte tjejer som jag och ts vill gå på Chippendales. Jag kan bara tala för mig själv angående "Ladies night" men wtf? Vem vill se dom där snubbarna på scen? Det är nog ganska självklart för dom som reagerar som ts att man gör det utifrån hur man är själv; att strippklubbar är inget man ser som ett "once in a lifetime" när man är i ett förhållande.
  • Marie dragon

Det är lagligt här i Sverige också så det argumentet faller helt och hållet. 

Jag hade tyckt det var tråkigt att de stack iväg under en resa som är planerat med fyra personer. Hade föreslagit att vi istället gick som par på strippklubb tillsammans här i Sverige och bjuder med den killen. 

Men att dra igång ett långt gräl om detta känns onödigt. Speciellt att dra upp: göra slut-argument. Det leder bara till mer gräl och problem. Förstår att du blev upprörd men att göra sig till offer går aldrig hem. 

Lycka till!

• Anonym (haha)
    Anonym (Elvira) skrev 2017-04-13 15:28:56 följande:

Hahahahaha, jag hade aldrig blivit ihop med en sån kille men JAAA DUMPA! Att han ens blir arg för att du inte vill det och att han inte tar hänsyn till dina känslor osv, vad fan, du förtjänar SÅ mycket bättre.

Sen skriver du något jag vill att ALLA kvinnor ska ta till sig; VÅRA KÄNSLOR ÄR INTE LÖJLIGA, BRY ER INTE OM VAD NÅN ANNAN STÄMPLAR SOM OK/INTE OK, GAMMALDAGS, MODERNT, KONST osv. Det är DIG han är tillsammans med och DU sätter ramarna för vad DU accepterar i ett förhållande. Det är DINA känslor han ska ta hänsyn till om han vill va med dig, inte Berit eller Jenny som kanske hade tyckt det varit ok.

Du behöver absolut inte vara nån annan än dig själv. Även om du får tusen svar i tråden från folk som skriver "Guuud, vad du överreagerar, MIN kille går minsann alltid på strippklubb, guuud vad du är osäker och svartsjuuuk, JAG går minsann på strippklubb och min tjej vet att lita på mig ändå" så har dom isåfall missuppfattat alltihop.

Du behöver inte vara som dom eller be om ursäkt för dina känslor.

I en relation är man 2 som var för sig sätter sina gränser. Detta är över din gräns och jag måste säga att det säger otroligt mycket (negativt) om hur han tjafsar och bråkar efter att du inte gått med på något som skulle gjort dig ledsen, arg och på många sätt skadat er relation (fast nu är ju det redan gjort tack vare hans beteende)

Han ska stötta dig, han ska respektera dig, ta hand om dig, lyssna på vad du behöver och blir glad/ledsen av.

Personligen tycker jag det är äcklande att han kallar det "once in a lifetime". Jag tycker att du ska passa på som är ung och snygg att ha once in a lifetime-äventyr med några tjejkompisar utomlands. Som singel.

Kram.

Varför ska inte ts göra allt detta för sin pojkvän? Varför är det bara han som ska vara en lydig hund efter allt ts tycker/känner/tänker?

Du är uppenbart väldigt omogen. Vill man någonsin ha ett stabilt förhållande får man växa upp och inte dumpa någon så fort ett problem dyker upp.
  • Loriyana

Hade också blivit irriterad om min pojkvän tyckte det var OK att utnyttja andra kvinnor för sin egen (eller kompisens) sexuella njutnings skull. Myten om den lyckliga horan är just en myt. Många av dessa tjejer har haft traumatiska livsöden som lett till att de ser inget annat val än att sälja sin kropp för allmän beskådning. Ofta har de utnyttjats sexuellt och/eller blivit våldtagna. Om min pojkvän hade velat stödja en sådan bransch hade jag allvarligt funderat över hans värderingar.

• Anonym (Elvira)
    Marie dragon skrev 2017-04-13 16:01:06 följande:

Det är lagligt här i Sverige också så det argumentet faller helt och hållet. 

Jag hade tyckt det var tråkigt att de stack iväg under en resa som är planerat med fyra personer. Hade föreslagit att vi istället gick som par på strippklubb tillsammans här i Sverige och bjuder med den killen. 

Men att dra igång ett långt gräl om detta känns onödigt. Speciellt att dra upp: göra slut-argument. Det leder bara till mer gräl och problem. Förstår att du blev upprörd men att göra sig till offer går aldrig hem. 

Lycka till!

Det är inte onödigt när många tjejer hade gjort slut med honom över detta. Framförallt hur han argumenterade för det, inte visade någon empati och sen sa att han bara skojat efter två timmars skällande om att hon borde gått med på det och inte känt sina känslor.

Jag är så jävla trött på kvinnor som kommer och säger till andra kvinnor att dom borde ta skit dom själva tar. Ts är inte du. Jag tycker att idén om att gå på strippklubb ihop är helt sjuk. Lägger mig inte i om DU gör det men blir irriterad av alla som ska berätta för ts att hennes känslor är fel och att hon borde tycka detta är ok och normalt.
  • Anonym (Elvira)
    Anonym (haha) skrev 2017-04-13 16:10:18 följande:

Varför ska inte ts göra allt detta för sin pojkvän? Varför är det bara han som ska vara en lydig hund efter allt ts tycker/känner/tänker?

Du är uppenbart väldigt omogen. Vill man någonsin ha ett stabilt förhållande får man växa upp och inte dumpa någon så fort ett problem dyker upp.

Varför lägger du ord i munnen på mig? Du svarar på något jag inte skrivit så vill du debattera med mig får du läsa om mina inlägg tills du ser vad jag skrivit.
  • Anonym (Chez ami)
    KiwiArtist skrev 2017-04-13 14:54:50 följande:

Hej! Detta är första gången jag skriver i detta forum, behöver hjälp med att förstå detta eftersom detta låter så bisarrt för mig....

I Maj så skall jag och min pojkvän + en tjej och kill - kompis åka till Tyskland på ett event.

Eftersom det är lagligt med strippklubbar i Tyskland så tycker min BF att han och killkompisen, som varit singel ett par månader borde få gå på strippklubb.

Han har sagt till mig att han vill inte gå på strippklubb för sin egen skull, utan det är för att den här killkompisen varit singel ett tag, plus att han tycker att det är en once in a life time opportunity, fair enough, men det hade varit en helt annan sak om han inte hade haft mig?

Man går ju för fan inte på strippklubb för att umgås?

Jag svarade lite drygt och spydigt att han inte behövde va ihop med mig om detta nu var så viktigt för honom eftersom jag tog väldigt illa vid mig av detta, vilket gjorde honom arg och det hela utvecklades till ett enda stort tjafs.

Till slut så säger han att det bara var på skämt och att han och kompisen såklart aldrig tänkt gå på strippklubb, men jag köper det inte. Då hade han väl inte spenderat nästan en timme på att argumentera varför dem borde få gå?

Varför ska han ha rätt att gå på strippklubb när jag inte känner samma begär/behov av att gå på manlig strippklubb.

Gå på strippklubb var inte det första som dök upp i mitt huvud för denna resa, hade han sagt något om detta innan så hade jag nog struntat i att följa med...

Personligen så blev jag jävligt besviken av det hela och det känns så omoget...
    En del fantasier kanske kan förbli fantasier? 

Vad tycker ni? Är jag för känslig och gammaldags?

jag tycker bara att det ska finnas respekt i ett förhållande och att man inte bara tar saker för givet....

Strippklubbar finns det i Sverige också och är helt lagliga. Det är däremot så att prostitution är lagligt där... så han kanske fått saker om bakfoten, eller så menar han något annat än det han säger till dig. 

Vill han gå på vanlig strippklubb tycker jag han kan göra det när ni inte är iväg ett gäng på event, hade du velat gå med honom så kunde ni gått tillsammans men vill inte du så borde han fatta att det inte är läge att gå just då. Dessutom så som sagt det är inte en Once in a lifetime grej då det räcker att åka till närmsta större svenska stad så finns det flera strippklubbar. 

Att han vill gå på en strippklubb och faktiskt kan gå på det när ni är hemma är inte länkat till att du vill eller inte vill gå på det. Däremot vet jag många tjejer som upprört morrar om att deras män minsann inte får gå på strippklubbar, för att i nästa stund lägga upp bilder på hur de är på Chippendale's... Dubbel moral much??

Jag hade blivit förbannad om min partner ville gå på strippklubb utan att ta hänsyn till mig, dvs skall vi gå när vi är på semester så skall jag med. Vill han gå när vi är hemma så skulle jag vilja att vi pratar om det, vissa dagar skulle jag antagligen inte bry mig utan önska honom en trevlig kväll. Men andra dagar så kan jag må dåligt och känna mig osäker på mig själv och då kanske det inte är läge för det.. 

• Voluptuous Shalimar

Strippklubbar är, som flera skrivit, lagligt även i Sverige. Däremot är även bordeller lagliga här i Tyskland, är det en sådan han vill gå på så kan jag fatta att du blir sur. Men en strippklubb är inte så mycket mer dramatiskt än en nattklubb egentligen. Jag och maken var faktiskt på Moulin Rouge och firade nyår, mycket nakna tuttar var det och vi hade en jättekul kväll och natt.

Svar på tråden Pojkvän vill gå på strippklubb