Pappor som lämnar
Hej. Ledsen för alla dina känslor och upplevelser. Jag har likande situation. Väldigt lik faktiskt fast andra orsaker. Jag tror det kan bero på många saker. Egoism, missbruk, psykisk ohälsa, stora problem med sina egna känslor och egna destruktiva barndomar och mycket mer. Jag har dock svårt med förståelse för dessa fäder. De äcklar mig faktiskt. Själv skulle man dö av att inte ha kontakt med sina barn.
Ett tips är att tänka på att det finns SÅ många andra i samma båt, att inget är ditt fel överhuvudtaget. Du är barnet. Gå i terapi, spy ut allt och börja bearbeta dina känslor. Jag har kommit till en punkt för flera år sedan där jag äntligen smällde igen kistan med stort självförtroende låste och kastade bort nyckeln i ett lyckorus.
Njut av all kärlek du ger dina barn och njut av att se dem växa upp, känna sig älskade och starka. Håll fast vid alla fina familjerelationer och de som förtjänar det. Tyvärr så är livet som det är. Finns massa livsöden och historier som liknar ens eget om inte värre har jag fått erfara.
Men jag är helt med dig, man undrar vad som kan få en förälder/far att bete sig sådär. Helt obegripligt. Ynkliga, rädda människor med någon form av störning. Och självklart förstår jag allt du upplever även om jag tagit mig förbi det för längesen och inte berörs mer. Hans förlust.
Din far förtjänar inte dig. Min förtjänar inte mig. Vi klarar oss utan. Låt ditt liv blomstra. Men som sagt har också undrat många gånger. Skulle vara intressant ifall någon far av detta slag kunde dela med sig av sina val och handlingar.