• Anonym (Bedragen hustru)

Jag vill också vara otrogen!

Min man sen femton år tillbaka bedrog mig med en annan kvinna i höstas. Han är ångerfull och vi har bestämt att hans snedsteg inte ska få förstöra vårt förhållande, både för barnens skull, det praktiska med hus osv., och att vi faktiskt fortfarande tycker om varann. Men jag känner det så orättvist, han har varit ute på äventyr och legat med någon annan medan jag gått hemma och varit trogen - jag vill OCKSÅ ligga med någon annan! Ha lite bra sex, ett spännande äventyr, få bekräftelsen jag inte får hemma.
    Samtidigt vill jag inget hellre än att återgå till vår vardag och jag förstår ju med huvudet att det inte direkt skulle hjälpa något alls om jag också hoppade över skaklarna. Men att veta att han har gjort det och inte jag....

• Svar på tråden Jag vill också vara otrogen!
  • Rambo69

Öga för öga tand för tand, du kanske skulle gilla att vara med mig?

• Haskel

Tala om hur du känner för din man. Han borde ju förstå vad du menar med "äventyr", med tanke på att han själv gjort det. Han borde även förstå att det inte nödvändigtvis betyder att man känner mindre för sin maka/make.
    Kanske skulle det även underlätta för honom, om han kände att ni båda gjort det. Känna att ingen är bättre eller sämre än den andre.
    Kanske skulle även ert förhållande stärkas av att uppleva att "gräset inte är grönare på andra sidan".
    Kanske rent av föreslå öppet förhållande under en kort tid.

• Gung Ho
    Anonym (Bedragen hustru) skrev 2017-04-14 19:02:16 följande:

Min man sen femton år tillbaka bedrog mig med en annan kvinna i höstas. Han är ångerfull och vi har bestämt att hans snedsteg inte ska få förstöra vårt förhållande, både för barnens skull, det praktiska med hus osv., och att vi faktiskt fortfarande tycker om varann. Men jag känner det så orättvist, han har varit ute på äventyr och legat med någon annan medan jag gått hemma och varit trogen - jag vill OCKSÅ ligga med någon annan! Ha lite bra sex, ett spännande äventyr, få bekräftelsen jag inte får hemma.
    Samtidigt vill jag inget hellre än att återgå till vår vardag och jag förstår ju med huvudet att det inte direkt skulle hjälpa något alls om jag också hoppade över skaklarna. Men att veta att han har gjort det och inte jag....

Om ni båda uppenbarligen vill det, varför inte kliva ett steg framåt och ha varsin älskare/älskarinna?
  • Anonym (Jag med)

Hej TS,

Förstår precis hur du känner. Blev själv bedragen av min fru, fick reda på det av en slump 1,5 år efteråt och då Gadd mycket annat hänt i livet så lämna var inte ett elternativ....

Efter ett år valde jag att vara otrogen tillbaka och det var något av det bästa jag gjort! Sen har den affären fortsatt och är nu inne på sjätte året. Ja naturligtvis är det fel men ack vad ljuvligt när vi får tillfällen att träffas.

Att hämnas genom att vara lika tillbaka är egentligen ingen lösning på relationen men hade inte kunnat leva med min fru och hennes otrohet om inte jag "hämnats"!

• kire

Ok, när du väl får lite perspektiv och distans till din partners otrohet och... När du väl själv är det, otrogen alltså, förhoppningsvis med någon som du klickar med och upptäcker vilken kick det ger dig.

Då, om inte förr kommer du kanske inse vad ganska många redan insett, otrohet är faktiskt inte det värsta som kan drabba ett förhållande, långt ifrån. Kanske är det t.o.m. så att det på det stora hela får både ditt liv och förhållande att bli bättre.

• Anonym (Beklämd)

Såklart han är "ångerfull".
    Det låter bra. 
    Var otrogen om du vill. Kan ju knappast bli värre.
    Jag skulle ha lämnat. Det gjorde jag när min tjej var otrogen. Sa bara hejdå.
    Långt senare fick jag höra att hennes väninnor tyckte jag inte var en "riktig man".
    Jag skulle ha kämpat för henne.

• Anonym (a)
    Anonym (Jag med) skrev 2017-04-14 19:48:56 följande:

Hej TS,

Förstår precis hur du känner. Blev själv bedragen av min fru, fick reda på det av en slump 1,5 år efteråt och då Gadd mycket annat hänt i livet så lämna var inte ett elternativ....

Efter ett år valde jag att vara otrogen tillbaka och det var något av det bästa jag gjort! Sen har den affären fortsatt och är nu inne på sjätte året. Ja naturligtvis är det fel men ack vad ljuvligt när vi får tillfällen att träffas.

Att hämnas genom att vara lika tillbaka är egentligen ingen lösning på relationen men hade inte kunnat leva med min fru och hennes otrohet om inte jag "hämnats"!

men jösses. Då lämnar man väl sin parter istället och kan leva ut hur man vill, skapa sig ett nytt liv med en ny partner man litar på. 
  • Anonym (a)
    kire skrev 2017-04-15 07:33:15 följande:

Ok, när du väl får lite perspektiv och distans till din partners otrohet och... När du väl själv är det, otrogen alltså, förhoppningsvis med någon som du klickar med och upptäcker vilken kick det ger dig.

Då, om inte förr kommer du kanske inse vad ganska många redan insett, otrohet är faktiskt inte det värsta som kan drabba ett förhållande, långt ifrån. Kanske är det t.o.m. så att det på det stora hela får både ditt liv och förhållande att bli bättre.

Alltså jag har svårt tro på er som säger det är "så bra" att vara otrogen som hämnd. Det är en sak om båda är med på att ha en öppen relation men om man inte har diskuterat det så är det bara omogna dumheter att "hämnas" (han fick choklad - jag vill också ha!" )

Gå i terapi TS! Tillsammans med mannen, red ut om ni ska fortsätta tillsammans eller inte men håll inte på och fåna dig med att vara otrogen du också. Om du möter någon du verkligen blir kär i och vill lämna din man så gör det, men att bara vara ute efter någon att ha sex med för att hämnas som en larvig unge, nej det är det inte värt. 
  • Anonym (Bedragen hustru)
    Anonym (a) skrev 2017-04-15 08:19:07 följande:
    Alltså jag har svårt tro på er som säger det är "så bra" att vara otrogen som hämnd. Det är en sak om båda är med på att ha en öppen relation men om man inte har diskuterat det så är det bara omogna dumheter att "hämnas" (han fick choklad - jag vill också ha!" )

Gå i terapi TS! Tillsammans med mannen, red ut om ni ska fortsätta tillsammans eller inte men håll inte på och fåna dig med att vara otrogen du också. Om du möter någon du verkligen blir kär i och vill lämna din man så gör det, men att bara vara ute efter någon att ha sex med för att hämnas som en larvig unge, nej det är det inte värt. 
    Det är inte om hämnd, det handlar om rättvisa. jag vill inte lämna min man.
  • PeterGB3G

En otrohet utlöser en djup förtroendekris som kan ta väldigt lång tid att reparera. Jag förstår din längtan efter äventyr. Det är inte bara hämnd, det är samma önskan om lite spänning och äventyr som han ville ha.

Hur pratar ni om detta? Enda bra saken som en otrohet för med sig är att det öppnar möjligheten att prata om relationen på en nytt och bättre sätt. Ta upp ämnet med honom bara för att få det på banan. Se hur han ställer sig. Ett sätt att fråga är "Om jag var med nån annan, skulle då då vilja att jag berättade det för dig"

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Jag vill också vara otrogen!