• Anonym (BBW-lover)

Varför betraktas stora kvinnor (BBW) som vackra?

Tidningarna fylls mer och mer av stora kvinnor som beskrivs som attraktiva och de kallas bland annat BBW och plus size.

Men sällan, eller aldrig, beskrivs överviktiga män med ett fördelaktigt ansikte som snygga.

Varför är det såhär?

"Hon är naturlig och snygg med fina kvinnliga former" kan det heta om en kvinnlig kändis, men när Di Caprio fångats på bild med bar överkropp och inte ens 10 kilo för mycket heter det "Han har lagt på sig".

• Svar på tråden Varför betraktas stora kvinnor (BBW) som vackra?
  • zoolook1

Du jämför äpplen och päron. Jag har aldrig läst i en skvallertidning att en kvinnlig kändis som blivit fet har blivit vacker.

• Lightdamp

Vi lever i konsensusens Mecca där man är fin oavsett vad man gör. Är ingenting som någonsin kommer attrahera mig oavsett vad idioterna på diverse blaskor försöker med.

• Anonym (BBW-lover)
    zoolook1 skrev 2017-04-14 20:59:15 följande:

Du jämför äpplen och päron. Jag har aldrig läst i en skvallertidning att en kvinnlig kändis som blivit fet har blivit vacker.

Ex.Carola. Hon har gått upp i vikt, men inte hånas hon för detta?
  • zoolook1
    Anonym (BBW-lover) skrev 2017-04-14 21:05:53 följande:
    Ex.Carola. Hon har gått upp i vikt, men inte hånas hon för detta?
    Men du sa att dom hyllas som vackra.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (BBW-lover) skrev 2017-04-14 20:56:40 följande:

Tidningarna fylls mer och mer av stora kvinnor som beskrivs som attraktiva och de kallas bland annat BBW och plus size.

Men sällan, eller aldrig, beskrivs överviktiga män med ett fördelaktigt ansikte som snygga.

Varför är det såhär?

"Hon är naturlig och snygg med fina kvinnliga former" kan det heta om en kvinnlig kändis, men när Di Caprio fångats på bild med bar överkropp och inte ens 10 kilo för mycket heter det "Han har lagt på sig".

Tycker faktiskt du har fått det om bakfoten.

I decennier har kvinnor framställs som att de helst ska vara riktiga bengetter och att  allt annat var = övervikt, trots att det var helt normala kvinnokroppar. Om det nu äntligen svänger lite lite grann så att våra ungdomar inte tror att de måste se ut som en flaggstång i kroppen för att vara ok så är det något som är bra. 

Du verkar vara fast  i den uppfattning medierna skapat åt oss eftersom du ställer din fråga. Det är väl superbra att kvinnor som ser normala ut syns i tidningarna och ja, de kan vara vackra även om de har stl 42. 
  • Anonym (viper)
    Anonym (ooo) skrev 2017-04-14 21:55:16 följande:

I decennier har kvinnor framställs som att de helst ska vara riktiga bengetter och att  allt annat var = övervikt, trots att det var helt normala kvinnokroppar. Om det nu äntligen svänger lite lite grann så att våra ungdomar inte tror att de måste se ut som en flaggstång i kroppen för att vara ok så är det något som är bra. 

Du verkar vara fast  i den uppfattning medierna skapat åt oss eftersom du ställer din fråga. Det är väl superbra att kvinnor som ser normala ut syns i tidningarna och ja, de kan vara vackra även om de har stl 42. 

Men vad är en 'normal' kvinna och en 'normal' vikt?
  • Anonym (BBW-lover)

Är BBW-lover och älskar stora kvinnor!

och undar varför inte feta män kan ses som vackra?

Ashley Graham är stekhet, enligt media och enligt mig.

• Lavoe1937

När Jessica Simpson och Christina Aguilera la på sig hånades de extremt mycket. Jennifer Lawrence kallas för fet i Hollywood och när Alicia Silverstone var med i Batman benämnde tidningarna henne som Fat Girl istället för Bat Girl. Om du nu tycker att "feta" kvinnor alltid hyllas så var snäll och länka till alla dessa hundra artiklar som finns om detta för jag har nog missat dem. Eller är detta en liten ploj att det minsann är mer synd om män än kvinnor? Att de också vikthånas? Och ja, visst är det press på mäns utseende också men knappast i den utsträckningen som kvinnor som förväntas vara size zero och inte ha en enda rynka fast de är 50+

• Anonym (Lev i nuet)
    Lavoe1937 skrev 2017-04-15 18:03:06 följande:

När Jessica Simpson och Christina Aguilera la på sig hånades de extremt mycket. Jennifer Lawrence kallas för fet i Hollywood och när Alicia Silverstone var med i Batman benämnde tidningarna henne som Fat Girl istället för Bat Girl. Om du nu tycker att "feta" kvinnor alltid hyllas så var snäll och länka till alla dessa hundra artiklar som finns om detta för jag har nog missat dem. Eller är detta en liten ploj att det minsann är mer synd om män än kvinnor? Att de också vikthånas? Och ja, visst är det press på mäns utseende också men knappast i den utsträckningen som kvinnor som förväntas vara size zero och inte ha en enda rynka fast de är 50+

Du lever kvar på 90-talet. Jessica Simpson och Christina Aguilera är passé.
  • Anonym (Anonym)

Hade sex med min mamma efter hon kom på mig runka till hennes trodde.

• New  Dawn

Det skrivs oerhört mycket oftare och mer, om kvinnors kroppar och utseende, i alla möjliga situationer, på alla möjliga sätt. Allt i från positivt till negativt... och sexistiskt. Det gör att du läst mer om kvinnors utseende.

Kom igen den dagen en kvinna, med stor naken buk, kan stå med kan göra ett TV program som Pluras kök.

När kvinnor berömms för att vara stora och vackra är det i regel när fettet sitter på "rätt ställe". Inte när fettet är koncentrerat på buken, och höfterna är smala.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (B)

"Bengetter" och " Flagstång" .

Sorgligt att man måste trycka ner andra för att hävda sig själv.
  • Anonym (123)

Tidningar osv vill visa hur "starka" kvinnor är som vågar visa upp sin kropp som den är.
    Samma när nån kändis lagt ut bikinibilder på instagram som visar bristningar efter graviditet. "Hela nätet hyllar X's mammabild"

Orka bry sig. Låt feministerna ha sina stunder.

• Joon

Jag älskar BBW med rätta former , stor rumpa, breda höfter och tjocka lår....hoppas jag hittar en snart!

• Anonym (BBW-lover)
    Joon skrev 2017-04-16 15:54:06 följande:

Jag älskar BBW med rätta former , stor rumpa, breda höfter och tjocka lår....hoppas jag hittar en snart!

Åk till U.S.A. och gå på BBW-klubbar!

Där finns härligt stora tjejer!
Svar på tråden Varför betraktas stora kvinnor (BBW) som vackra?