En gång otrogen, alltid otrogen?
Stämmer rubriken eller är det vanligare att folk faktiskt bara är otrogna en gång? Diskutera i grupper.
Stämmer rubriken eller är det vanligare att folk faktiskt bara är otrogna en gång? Diskutera i grupper.
Jag tycker inte att rubriken stämmer.
Jag har varit otrogen i alla mina relationer jag haft, redan efter 1 månad in i relationen. Sen träffade jag min nuvarande och har inte varit otrogen en ända gång och vi har hängt ihop några år nu. Har ingen som helst dragning, tanke eller lust till att vara otrogen. Så nej, rubriken stämmer inte.
Nej jag tror inte det finns någon sådan koppling men det tyder definitivt på att man har dålig moral och kanske självkontroll. Har så svårt att förstå folk som är otrogna.
Nej jag tror inte det finns någon sådan koppling men det tyder definitivt på att man har dålig moral och kanske självkontroll. Har så svårt att förstå folk som är otrogna.
Om det händer mer än 1 gång då bör man tänka att det kan hända igen , så tänker jag.
Otrohet är troligtvis inte ett personlighetsdrag utan något som kan ske beroende på en rad saker och tillfälligheter. Vissa personer har säkert större fallenhet än andra men även i dessa fall så är det nog fler saker som ska sammanfalla. Därför tror jag inte på "en gång otrogen, alltid otrogen".
Otrohet är troligtvis inte ett personlighetsdrag utan något som kan ske beroende på en rad saker och tillfälligheter. Vissa personer har säkert större fallenhet än andra men även i dessa fall så är det nog fler saker som ska sammanfalla. Därför tror jag inte på "en gång otrogen, alltid otrogen".
Jag känner flera män som säkert skulle vara otrogna om de bara kunde, men de kan nästan aldrig det.
Det vore väl kanske både lugnande och sorgligt på samma gång för kvinnorna att veta.
Det handlar absolut inte om personlighetsdrag!!! Det handlar om moral, har man en gång varit otrogen och ansett att den handlingen där och då varit rätt, så är jag helt säker på att dom tankarna kan slå en igen.
En gång otrogen alltid otrogen, Jupp Jupp skulle jag tippa på iaf! Så fort en person hamnar i en relation som är tråkig sexuellt eller bara att man inte känner sig upppassad nog så skulle jag tro att otrogna faller tillbaka på gamla spår. -moral!
Dock förstår jag inte själ mig på folk som är otrogna, detta är ju ändå ett tecken på att något i ens nuvararande relation är fel. Och då borde det ju vara bättre att dumpa och leta vidare, än att svika en person bakom dess rygg!