Inlägg från: Elliot1 |Visa alla inlägg
  • Elliot1

Blir galen på min kropp och alla symptom

Hej!

Jag skulle vilka höra lite av era erfarenheter av att sluta med preventivmedel och hur ni fick koll på er cykel efter det etc. Jag är såklart medveten om att det är individuellt men alltid bra och kul att få höra erfarenheter! :)

Sen jag slutade med mina piller (Cerazette, minipiller) så har kroppen varit helt galen. Varje gång jag trott jag fått någorlunda koll på cykeln så händer nåt nytt. Se bilden, har skrivit upp allt från början eftersom jag ville komma ihåg allt från pillerstoppet. Jag och min kille vill absolut ha barn men än så länge har vi inte försökt pricka rätt eller så, utan bara kört på som vanligt utan någon press.

Så, vad är ers erfarenheter?

• Svar på tråden Blir galen på min kropp och alla symptom
  • Elliot1
    EpicNurse skrev 2017-04-16 10:11:45 följande:

Har du tagit ett gravtest?

Nej, det har jag inte. Jag har läst lite om det här med att man får vattniga flytningar och visst kan det vara ett tecken på grav.. Men känns högst osannolikt, min sambo har varit bortrest endel på senaste tiden. Borde jag testa? Det bokstavligen rinner ur mig, speciellt nu på morgonen (ursäkta detaljerad info).
  • Elliot1
    EpicNurse skrev 2017-04-16 10:27:20 följande:

Då har du kanske ägglossning nu!

Man kan ju få skumma blödningar om man är gravid, det var snarare därför jag tänkte att det hade varit bra att utesluta graviditet eftersom ni trots allt haft oskyddat sex!

Ja, det var det jag tänkte också. Så himla irriterande dock att jag inte förstår när saker händer i kroppen med ägglossning etc. Jag vill inte börja med stickor för jag är rädd att bli besatt. Även om vi inte har "bråttom" att skaffa barn så är det ju ändå det vi vill och varje missad ägglossning tar oss ju längre ifrån just det.. :/ Kommer inte träffa min sambo förrän sent imorgon kväll då vi firat påsk på olika håll :(
  • Elliot1

Tack för bra info! :) Känns ju absolut som att det är ÄL nu då. Trodde dock den var tidigare, om jag ska utgå ifrån så jag "räknat".. Men tar väl lång tid innan man blir regelbunden, ätit minipiller och haft p-stav i väldigt många år..

Men om det nu är ÄL, hur många dagar "har man på sig att ligga" innan det är för sent? Kan säkert googla fram detta men gillar faktiskt att få svar såhär istället.. Jag började få rätt vattninga flytningar och ömma bröst igår eftermiddag typ, idag har jag nästan behövt använda trosskydd samt haft vääääldigt känsliga boobs. Även lite spänningar i tjejmagen de senaste timmarna.. Sorry för många frågor men jag har otroligt dålig koll på sånt här då jag inte haft riktig mens sedan högstadiet typ..

• Elliot1

Fel formulerat kanske.. Har haft mens de senaste åren men väldigt sällan..

• Elliot1
    EpicNurse skrev 2017-04-16 18:15:31 följande:

När ägget väl släppt så lever det Max i 24 timmar! Därför bör man ha sex innan ägglossning snarare än efter! För spermierna kan ju leva i upp till en vecka i livmodern/äggledarna!

Svårt att säga hur långt innan ägget släpper som just du får de symtomen du nämnde. Det är ju olika för alla!

Tack! :)
  • Elliot1
    EpicNurse skrev 2017-04-16 18:15:31 följande:

När ägget väl släppt så lever det Max i 24 timmar! Därför bör man ha sex innan ägglossning snarare än efter! För spermierna kan ju leva i upp till en vecka i livmodern/äggledarna!

Svårt att säga hur långt innan ägget släpper som just du får de symtomen du nämnde. Det är ju olika för alla!

Tack! :)
Svar på tråden Blir galen på min kropp och alla symptom