• Lillkröta

VAR JAG OTROGEN?!

Igårkväll efter jag var ute med några kompisar hamnade jag hemma hos en kille som jag skrivit med ett tag (och ja, jag har en sambo). Jag kysste honom och vi strula. Jag var så trygg, jag mådde så bra. Jag ville verkligen inte därifrån! Jag var kåt, vilket jag inte vart sen över 6 månader tillbaka. Jag ville ha sex, men de hade vi inte. Vi strulade endast och höll om varandra.

Jag borde må sämre än vad jag gör idag. Klart att jag har lite ångest. Vad ska jag göra?! Var jag otrogen?!

De jobbiga är att om de tar slut mellan mig och min sambo så har vi bokat en resa i Maj och set går inte att avboka. Fan alltså...

• Svar på tråden VAR JAG OTROGEN?!
  • äldreochklokare

JA!

Ditt enda bekymmer är resan ni har bokat? 

• Lightdamp
    Lillkröta skrev 2017-04-16 11:34:53 följande:

Igårkväll efter jag var ute med några kompisar hamnade jag hemma hos en kille som jag skrivit med ett tag (och ja, jag har en sambo). Jag kysste honom och vi strula. Jag var så trygg, jag mådde så bra. Jag ville verkligen inte därifrån! Jag var kåt, vilket jag inte vart sen över 6 månader tillbaka. Jag ville ha sex, men de hade vi inte. Vi strulade endast och höll om varandra.

Jag borde må sämre än vad jag gör idag. Klart att jag har lite ångest. Vad ska jag göra?! Var jag otrogen?!

De jobbiga är att om de tar slut mellan mig och min sambo så har vi bokat en resa i Maj och set går inte att avboka. Fan alltså...

Japp solklar otrohet. Du bör berätta det och stå för vad du har gjort. 
  • Linnis92

Ja du var otrogen och Du verkar inte inte lida så mycket av det. Kanske dags att berätta för sambon så kan han åka på resan med en kompis istället? Du är ganska uppenbart färdig i din relation.

• HotPink

Det beror ju på vad du och din sambokilon överens om. Vart ni har satt gränsen för otrohet.

Prata med din sambo så märker du vart hans gräns är iaf.

• Alexandra1990

Beror väl på vad ni har för regler mellan er i förhållandet men så länge ni inte har ett öppet förhållande så jo, då var du väl otrogen. Otrogen eller inte, du hade inte ställt frågan om du inte själv trodde att du gått över gränsen så du har väl iallafall gått över din gräns för vad som känns okej att göra mot din partner

• Lillkröta

Usch vad ont i magen jag fick nu. Han är väldigt "normal" av sig. Han vill inte ha något öppet osv.
    Jag söker ny lägenhet för fullt osv. Mår skit

• gahadas
    Lillkröta skrev 2017-04-16 12:20:45 följande:

Usch vad ont i magen jag fick nu. Han är väldigt "normal" av sig. Han vill inte ha något öppet osv.
    Jag söker ny lägenhet för fullt osv. Mår skit

Det är ju inte så att du inte förtjänar det.
  • Linnis92
    Lillkröta skrev 2017-04-16 13:17:10 följande:

Ja.. de är ju otrohet fan. Men alltid sett sex som otrohet liksom.

Hade du tyckt det var okej att din kille strulade med någon annan?
  • Hallonmos

Ja du var definitivt otrogen, vilket är förjävligt och sjukt vidrigt. Riktigt lågt och skämmigt. Och som det låter verkar du dessutom planera att lämna honom och leta lägenhet i hemlighet. Det är även det vidrigt och förjävligt. Han ska bara plötsligt få smällen att "nu är det slut och nu flyttar jag" medan du haft månader på dig att bearbeta allt medan ni fortfarande är ihop eller vadå? Fyfan för folk som inte kan uppföra sig. Håll dig från relationer i framtiden, vissa klarar inte av det och du är uppenbarligen en av dem.

• Jennie med ie

Eftersom du ställer frågan är dess handlingar uppenbarligen inte okejade i er relation så ja, du var otrogen.

Att "det jobbiga är resan" tyder också på att relationen inte är så mycket att hänga i julgranen ö h t.

• zemer
    Lillkröta skrev 2017-04-16 13:17:10 följande:

Ja.. de är ju otrohet fan. Men alltid sett sex som otrohet liksom.

Tycker du att det är okej att din kille går med tjejer hem och hånglar?
  • Lillkröta

Jag har nog inte de känslorna för honom att jag hade tyckt att det var så jobbigt. Jag har ju sagt till honom "gör något med någon annan tjej så jag blir lite sotis".

• Canadasvensk

Idiot!

Så fort du känner att du måste ljuga till din man/pojkvän om en kille du träffar så var du otrogen.

Eller är det okay att din kille kysser en ny brud varje dag på jobbet så länge dom inte knullar?

Vakna och väx upp! 17 år eller?!?

• zemer
    Lillkröta skrev 2017-04-17 08:32:49 följande:

Jag har nog inte de känslorna för honom att jag hade tyckt att det var så jobbigt. Jag har ju sagt till honom "gör något med någon annan tjej så jag blir lite sotis".

Du ska du inte va tillsammans med honom. Gör honom en tjänst, gör slut, så han kan hitta någon som älskar honom på riktigt.
Svar på tråden VAR JAG OTROGEN?!