• PeterGB3G

Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?

Anonym (M) skrev 2017-04-17 01:02:40 följande:

Du man i medelåldern som har en jämnårig sambo/fru, hur ser du på hennes kropp?

Du låter jättefin.

Min fru har fått 2 barn och är 40 plus. Slank och fin midja, kurvor och rund rumpa. Men visst, i vissa lägen har hon lite fett på magen. Syns inte när hon står/ligger sträckt. Brösten är lite mindre men fortfarande fina. Tycker hon är enormt sexig och tänder på henne.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • PeterGB3G
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 13:45:25 följande:

Tack för alla svar! 
    (Tråden riktade sig som jag skrev till män som gillar jämnåriga kvinnor. Att det finns män som inte gör det vet jag men vi kommer ju aldrig att mötas ändå så det är ett icke-problem.) 
    Jag förstår rent intellektuellt att det borde vara som de flesta av er skriver. De här bilderna la jag upp i en annan tråd och tänker att det borde vara en normal kropp för en kvinna i min ålder. Magen är lite mindre nu, jag tog bilderna för någon månad sedan men jag vill helst att den blir mycket plattare, (jag äter sunt och tränar fast det går långsamt).
    Jag vet att jag är mullig, (jag har dock gått ner mer nu sedan bilden togs), men det är ok för min del, bara det sitter på rätt plats, vilket det inte gör nu. Jag har precis fått ett nytt träningsprogram som förhoppningsvis kommer att funka.  
    Jag vet inte varför det här har blivit en sådan hang up för mig. Jag är inte alls ytlig i övrigt eller utseendefixerad när det gäller män, jag har inga direkta utseendekrav utan går mycket mer på personlighet, men just nu är min osäkerhet ett hinder. 

Fin kropp. Riktigt snygg och sexig. Orkar du så jobba lite för att platta till magen lite.
  • PeterGB3G
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 14:22:00 följande:
    Tack!
    Jag vet, magen är mitt största komplex just nu. Jag har som jag skrev gått ner mer sedan den bilden men magen är det svåraste, trots att jag äter mycket sunt och genomtänkt utifrån mina mål. Det är som bekant svårt att punktträna bort magen men jag har bra muskler under putmagen så det är bara att kämpa på.    
    Liten fast putmage är inga problem på en vuxen kvinna. Det gör dig inte mindre sexig. Men du måste själv trivas för att det ska funka. Utstråla att du är sexig så tycker andra det också. Men det funkar bara om du tror det själv.
  • PeterGB3G
    Anonym (M) skrev 2017-04-17 19:30:09 följande:

Otroligt fint skrivet, jag blev lite rörd faktiskt. Jag antar att det är så riktig kärlek fungerar. 

Jag ser kvinnor som du, (även om jag inte tänder på dem ). Jag tycker att de är fina som de är. Jag granskar inte andra som jag gör med mig själv. I mitt fall är det förstås delvis en självförtroendefråga som jag måste jobba med. Ingen träning eller bantning kommer att avhjälpa det.

Sedan hittar jag nog mest på ursäkter för att inte ge mig ut i dejtingdjungeln. Ibland känns det tryggare att vara ensam men det är så trist i längden.  

Ens egen fru har ju lite fördel. Man tenderar att se henne som hon ser ut idag och en blandning av hur man minns henne som ung. Om jag i teorin skulle träffa henne för första gången nu som hon ser ut, gissar jag på att jag skulle få ett annat intryck.
  • PeterGB3G
    Anders 386 skrev 2017-04-18 08:54:18 följande:

Utseendet har förstås stor betydelse även för äldre män. Men inte riktigt på det sätt som TS syftar på. En kvinna kan vara sexuellt attraktiv utan att för den skull uppfylla medias bild av den perfekta kroppen. Det är faktiskt svårt att sätta fingret på, det har så mycket med personlighet och utstrålning att göra. Det går inte alls att ange några mått för hur en kvinna ska vara för att väcka intresse. Vissa ganska kraftiga kvinnor kan tända mig, och vissa smala kan också väcka intresse. Det är svårt att sätta fingret på vad som är sexigt egentligen. 
    Riktigt tjocka kvinnor tänder inte mig. Men om det putar lite här och där har verkligen ingen betydelse. Men en stor fördel i sammanhanget är att är att kvinnan utstrålar en vilja att göra sig vacker. Det signalerar att hon också tycker om att män visar intresse. Och då blir man intresserad..  Glad

Väl skrivet. TS är absolut tillräckligt fin i kroppen. Kan hon bara vara glad, nöjd, känna sig lite sexig, ge ifrån sig en spännande vibb så kommer mannen på nästa date tända stenhårt på hennes kropp också.
  • PeterGB3G
    Mankan75 skrev 2017-04-18 10:54:49 följande:

I slutet vinner alltid insidan alla dagar.

Bra att det finns killar som du. Det blir mindre konkurrens över heta kvinnor som TS!
  • PeterGB3G
    Mankan75 skrev 2017-04-18 12:03:06 följande:

Självklart är en kvinna med ett attraktivt yttre och inre är det bästa. Dom tjejer som bara använder sitt yttre att locka killar brukar inte komma så långt. Vem vill ha en sexig och välsvarvad brud som inte går att prata med i ett förhållande.

(Jag sysslar inte med one night eller KK) 

Skojar lite, jag skulle heller inte kunna vara ihop med nån bimbo som inte gick att prata med. Men attraktion är oerhört viktigt. Grunden för en relation är att känna stark sexuell dragning till partnern. Annars kan man lika gärna vara kompisar. Finns många trådar är på FL om den typen av problem.
Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?